Нов ремонт започва на последните ремонти в София. Част от асфалта, положен пред Ректората на Софийския университет, е пропаднал. А на улица „Граф Игнатиев" отново има счупени плочки, въпреки че ремонтът приключи май месец миналата година.
Новият асфалт на кръстовището при СУ „Св. Климент Охридски“ бе поставен през август 2018 г., а Столична община се похвали, че ремонтът е завършен само за 48 часа, което бе документирано във видеоклип. Но само година и половина по-късно вече има пукнатини.
Напукването на настилката е мрежово, което показва, че не е подменена основата, където явно се крие проблемът, а само горните два пласта асфалт, смята Андрей Зографски, който припомни и аналогичния, според него, случай с вълните на асфалта на бул. „Цариградско шосе“.
Колко е излязъл като цена ремонтът, активистът не може да каже, защото проектът включва и реконструкция на кръстовището при паметника на Васил Левски и на пространството около около храм-паметника „Св. Александър Невски“, който още не е направен. 25 милиона е официалната стойност на целия проект, която Зографски определя като нормална.
По неговите думи най-вероятно не е било направено проучване на състоянието на основата и затова се е стигнало до тази ситуация с пукнатините.
Това обаче бе отречено от зам.-кметът на София по направление "Обществено строителство" инж. Цветан Божинов, който е категоричен, че е било правено проучване, но „както често се случва, екзекутивите не са направени прецизно и ние предпочитаме да направим такава организация, която да ни даде възможност, когато отворим участъка да отстраним и такъв възможен дефект“.
„На какво се дължи дефектът при Ректората, може само да гадаем“, каза Божинов и допълни, че когато се „отвори участъка“, ще стане ясно дали причината за дефекта е тръба на „Софийска вода“ или е по вина на изпълнителя.
Дефектите ще бъдат отстранени от изпълнителя на проекта. Грижа за дефектите на „Граф Игнатиев“ също ще бъдат поети от фирмата, извършила ремонта там. На пресечката с улица „Цар Иван Шишман" настилката е разбита от преминаващите коли, а дъждовните води „завиряват“ и не се отича в канализацията, образувайки локви.
Вината за тези дефекти не е на „Джи Пи Груп“, заяви Георги Гигов, мениджър проекти в компанията.
Според него абсолютно точно е бил изпълнен одобреният проект по одобрената технология, за което са били наети, заяви Гигов, който е категоричен, че ако материалите са били некачествени, ще има проблем по цялото трасе, а не в определен участък.
Инж. Цветан Божинов определи дефектите като дребни и каза, че обектът е бил приет с Акт 15. Имало е забавяне в ремонтите заради метеорологичните условия.
Фирмата изпълнител ще ремонтира проблемния участък до 10 март.