Ако има незаконно строителство на АМ „Хемус“, то е извършено от „Автомагистрали“ ЕАД. Магистралата е цялостно планирана с обозримия срок 2024 г. Подготвителните дейности в един огромен линеен строителен обект отнемат около 80% от времевия етап за завършването на проекта.
Това заяви в студиото на „Тази сутрин“ бившият регионален министър Николай Нанков.
„Магистралата в участъците „Боаза“, „Белокопитово“, „Буховци“ се строеше и вече беше пусната през 2019 г. От пътен възел „Боаза“ до разклона за Ловеч и Плевен всички строителни разрешения бяха издадени, бяха направени подробни устройствени планове (ПУП) и започна реалното строителство. Във всички останали отсечки бяхме на етап започване на строителство в рамките на 2021 г.“, добави той.
Нанков е категоричен, че за всички лотове, по които се е строяло, е имало необходимите разрешения.
„За 4, 5 и 6 участък има готови проекти, приети в АПИ. ДНСК са подали грешни данни. За 7, 8 и 9 също има готови идейни проекти, там ще се променя трасе. В рамките на две години предстои завършването на четирите важни процедури по ПУП, отчуждаване, проект и разрешение за строеж в участъка между Велико Търново и Търговище“, каза още бившият регионален министър.
Нанков заяви, че по време на управлението на ГЕРБ незаконно строителство по АМ „Хемус“ не е имало и че по 4, 5, 6, 7,8 и 9 участък не е строено, а са извършвани подготвителни дейности.
Той отрече твърдението на служебния регионален министър Виолета Комитова, че са завършени 4% от магистралата, но са изплатени 71% от парите.
„Под 35% от стойността на АМ „Хемус“ са дадени като аванс, обезпечени с банкови гаранции и застраховки. Преди три седмици АПИ изплати малко над 35 млн. лв. за извършени строителни дейности към „Автомагистрали“ ЕАД“, добави той.