Ако има незаконно строителство на АМ „Хемус“, то е извършено от „Автомагистрали“ ЕАД. Магистралата е цялостно планирана с обозримия срок 2024 г. Подготвителните дейности в един огромен линеен строителен обект отнемат около 80% от времевия етап за завършването на проекта.

Това заяви в студиото на „Тази сутрин“ бившият регионален министър Николай Нанков.

Снимка: bTV

„Магистралата в участъците „Боаза“, „Белокопитово“, „Буховци“ се строеше и вече беше пусната през 2019 г. От пътен възел „Боаза“ до разклона за Ловеч и Плевен всички строителни разрешения бяха издадени, бяха направени подробни устройствени планове (ПУП) и започна реалното строителство. Във всички останали отсечки бяхме на етап започване на строителство в рамките на 2021 г.“, добави той.

Нанков е категоричен, че за всички лотове, по които се е строяло, е имало необходимите разрешения.

„За 4, 5 и 6 участък има готови проекти, приети в АПИ. ДНСК са подали грешни данни. За 7, 8 и 9 също има готови идейни проекти, там ще се променя трасе. В рамките на две години предстои завършването на четирите важни процедури по ПУП, отчуждаване, проект и разрешение за строеж в участъка между Велико Търново и Търговище“, каза още бившият регионален министър.

Снимка: bTV

Нанков заяви, че по време на управлението на ГЕРБ незаконно строителство по АМ „Хемус“ не е имало и че по 4, 5, 6, 7,8 и 9 участък не е строено, а са извършвани подготвителни дейности.

Той отрече твърдението на служебния регионален министър Виолета Комитова, че са завършени 4% от магистралата, но са изплатени 71% от парите.

„Под 35% от стойността на АМ „Хемус“ са дадени като аванс, обезпечени с банкови гаранции и застраховки. Преди три седмици АПИ изплати малко над 35 млн. лв. за извършени строителни дейности към „Автомагистрали“ ЕАД“, добави той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement