Нежеланите подаръци след празниците могат да се превърнат в изгодна покупка за друг. В платформа за онлайн обяви направиха класация за петте категории подаръци, които не харесваме.
Това са:
- уреди за дома като тенджери и тигани
- украса за градината
- аксесоари като чантите, колани и бижута
- подаръци за бебета и деца
- книги
Отчита се ръст на купуване на техника – таблети, телефони и лаптопи, което се дължи вероятно на пандемията.
Офисът и класната стая се пренасят у дома и ни трябват повече устройства, коментира Деница Котева, мениджър в платформа за онлайн обяви.
Други подаръци, които се купуват много - са козметика, спортна екипировка, дрехи и обувки.
5 на 100 е ръстът на закупуване на декорация.
Какви нетрадиционни подаръци си купуват хората?
Каравани и кемпери – 13% ръст предлагане и търсене
Екзотичните оферти на пазара са:
- Френско имение – 8 милиона евро
- "Ферари" - 300 000 евро
- Английски редки автомобили
- Самоделна лодка от "Трабант"
- Антики
Как да върнем нежелан подарък на магазина?
Важно е да имаме доказателство за покупка – касова бележка, платежно нареждане и т.н.
Тези документи обикновено не идват с подаръка и затова ако сме близки с човека, дал ни предмета, дрехата или украсата, можем да говорим с него да ни даде и касовата бележка.
По закон до 14 дни можем да върнем покупката в магазина. Трябва да внимаваме и при онлайн търговията – особено при сайтове извън ЕС, обясни Богомил Николов от „Активни потребители“.
Има и измами в мрежата. Един от сигналите е за продукт, който намален, влиза в потребителската кошница с по-високата цена. По закон при физически магазин, потребителят на касата плаща по-ниската цена, ако е обявено намаление.
При онлайн покупките е по-сложно.
Вижте още във видеото!