Нежеланите подаръци след празниците могат да се превърнат в изгодна покупка за друг. В платформа за онлайн обяви направиха класация за петте категории подаръци, които не харесваме.

Това са:

  • уреди за дома като тенджери и тигани
  • украса за градината
  • аксесоари като чантите, колани и бижута
  • подаръци за бебета и деца
  • книги

Отчита се ръст на купуване на техника – таблети, телефони и лаптопи, което се дължи вероятно на пандемията.

Офисът и класната стая се пренасят у дома и ни трябват повече устройства, коментира Деница Котева, мениджър в платформа за онлайн обяви.

Други подаръци, които се купуват много - са козметика, спортна екипировка, дрехи и обувки.

5 на 100 е ръстът на закупуване на декорация.

Какви нетрадиционни подаръци си купуват хората?

Каравани и кемпери – 13% ръст предлагане и търсене

Екзотичните оферти на пазара са:

  • Френско имение – 8 милиона евро
  • "Ферари" - 300 000 евро
  • Английски редки автомобили
  • Самоделна лодка от "Трабант"
  • Антики

Как да върнем нежелан подарък на магазина?

Важно е да имаме доказателство за покупка – касова бележка, платежно нареждане и т.н.

Тези документи обикновено не идват с подаръка и затова ако сме близки с човека, дал ни предмета, дрехата или украсата, можем да говорим с него да ни даде и касовата бележка.

По закон до 14 дни можем да върнем покупката в магазина. Трябва да внимаваме и при онлайн търговията – особено при сайтове извън ЕС, обясни Богомил Николов от „Активни потребители“.

Има и измами в мрежата. Един от сигналите е за продукт, който намален, влиза в потребителската кошница с по-високата цена. По закон при физически магазин, потребителят на касата плаща по-ниската цена, ако е обявено намаление.

При онлайн покупките е по-сложно.

Вижте още във видеото!