На 6 април през 2001 г. Симеон Сакскобургготски обявява желанието си да се завърне от Мадрид и да участва в политическия живот на страната. На същата дата година по-късно е проведено и учредително събрание, на което официално е представено движенето НДСВ. Движението се трансформира в партия, която участва два пъти в управлението.
Първо от 2001 г. до 2005 г., когато управлява с ДПС плюс двама представители на БСП – членове на кабинета. Трусовете при царистите и техните партньори не закъсняват. В началото на 2002 г. БСП оттегля подкрепата си за кабинета и се превръща в най-силната опозиционна партия. Тя печели президентските и местните избори.
Въпреки че не участва в управлението, десницата не успява да излезе от кризата. Нейното разцепление води до рязко намаляване на влиянието ѝ в обществения живот на страната.
При НДСВ паметно остава изказването на министър-председателя от имението му във Врана, в което предлага "схема от икономически мерки, след които не по-късно от 800 дни животът на българите ще се промени".
По време на управлението НДСВ страната официално е приета за пълноправен член на НАТО, а малко по-късно – в кабинета "Станишев", и за член на ЕС.
И поглед към голямото пропадане на партията на последните избори – някогашната партия мандатоносител не успя да събере изискваните по закон 2500 подписа, което накара ЦИК да не допусне НДСВ до вота на 4 април.
За първи път е показан първообразът на колелото
Непотвърдени изследвания синтезират три изобретения като най-важни в съвременната човешка история – дънките като неизменен моден аксесоар, велосипедът като практично и приятно средство за придвижване и бирата в комбинация с картофи или цаца.
Историята ни връща с два века и малко назад – през 1818 г., когато парижани и широката общественост видели за първи път първообраза на велосипеда. В основата на изобретяването е немският аристократ Карл Драйс, който имал финансова независимост, доста свободно време и голямата идея да създаде "самоходна машина".
Легендите разказват, че в основата на създаването на революционното превозно средство е самата природа. Мощно изригване на вулкан в Индонезия предизвикал глобални климатични аномалии. 1816 г. била много студена, а реколтата - съсипана.
Във Великото херцогство Баден се разразил истински глад. Цените на пшеницата и овеса се покачили главоломно. Именно това подтикнало Карл Драйс да се посвети изцяло на създаването на двуколесната машина, с която той експериментирал вече няколко години. Окончателният вариант бил готов през 1817 г. и Карл Драйс го патентовал.
Интересно е, че демо версията на колелото нямала никакви педали. "Ездачът" пътувал, оттласквайки се с крака от земята. Но принципът на велосипеда - балансът, вече бил заложен в конструкцията на този самоход.