По преценка на министъра – това пише в заповедта за прекратяване на договора, обясни в предаването „Тази сутрин“ инж. Иван Досев – уволнен от управлението на АПИ. Вчера ръководството на Агенция „Пътна инфрасктруктура“ беше освободено.

Новият министър иска да изгради нов екип, коментира бившият член на управителния съвет на агенцията.

В сайта на МРРБ са обаче посочени други причини за нашето остраняване, отбеляза инж. Досев.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В съобщението на сайта пише: Плащане на аванси за строително – монтажни работи за обекти, които нямат готовност и разрешения за строеж.  

Такава причина с нас не е коментирана, заяви инж. Досев. Той обяви, че среща с регионалния министър не е имал.

Снимка: btvnovinite.bg

„От съобщението не става ясно за кой договор говорят – предполагам, че говорят за договори, по които са дадени значителни суми като аванси“, отбеляза инж. Досев.

„Не сме правили авансови плащания, които не са позволени. Не разбирам къде се отива с твърдението, че са извършени авансови плащания без проектна готовност. Договорите са за инженеринг, те включват проектиране и строителство. Нормално е авансът да се плати, ако има такава клауза в договора, и след даването на аванса да се извършат дейностите по проектирането и изграждането“, обясни инж. Досев.  По думите му това са суми, които се приспадат от всяка една извършена и актувана дейност.

„Част от сумите отиват за строеж, част от тях – за проектиране и строителни дейности“, обясни той.

„Не може да се обвинява Пътната агенция, че е извършила някакви плащания, при условие, че за да извършим плащанията, ние сме получили целеви средства.

Средствата за конкретните договори идват от държавния бюджет и се гласуват с постановления на Министерския съвет. Те дори не постъпват в АПИ, а стоят в една сметка, за която разрешение се дава от МРРБ“, каза още инж. Досев.  

Според него АПИ не си е позволила да сключи нето един договор без санкцията на принципала. По данни от проверката на комисията за ревизия в 45-ото народно събрание, АПИ е платила на „Автомагистрали“ близо 500 млн. лв. за укрепване на 74 свлачища. Около 30% от този половин милиард лева са дадени в аванс, потвърди Досев.

„По договорите с „Автомагистрали“ са платени 3 аванса. Първият договор е сключен 2018 г. – за автомагистрала „Хемус“, за участъци от 1 до 6. Вторият договор за аванси също е за „Хемус“ по участъци 7, 8 и 9, а третият за укрепване на свлачища", уточни той.

По думите на инж. Иван Досев най-скъпа е магистрала „Люлин“.

„Цената на километър е относително понятие, което не би трябвало да се използва, заради особености на терена. Колкото по-голям е броят на съоръженията и колкото по-лоша е геологията – цената се вдига“, обясни той.