Броени дни до момента, който наричаме "Черен петък". На него търговци масово свалят цените на своите продукти. Как да се предпазим от фалшиви намаления, кои са най-търсените продукти и как влияе инфлацията?

Официално денят, в който търговците свалят цените на своите стоки тази година, е 24 ноември.

„Забелязва се че намаленията стартират още в началото на ноември месец и през целия месец вървят намаленията чак до началото на декември. Намаленията варират от 10% до 70%, в зависимост дали е техника, дали са дрехи дори и хранителни продукти. Имаме голям ръст на човекопотока в търговския център. Вижда се, че оборотът е по-висок. Спрямо миналата година сме с поне 10% ръст спрямо продажбите“, обясни Цветомир Арсов, мениджър на търговски център.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

За „Черния петък“ се подготвят както търговци, така и купувачи, но как влияе инфлацията на пазара.

„Без пазаруване не можем да имаме висока инфлация. Данните, които ни показват последно време, е, че инфлацията намалява. Вече сме под 6%, като миналата година по това време бяхме с двуцифрена инфлация. Става по-лесно да се овладеят цените“, коментира икономистът Стоян Панчев.

Въпреки нарастването на онлайн търговията пик на клиентите се очаква и във физическите магазини.

„Миналогодишният „Черен петък“ не беше силен. Имаше търговци, които отбелязаха сериозен ръст, но имаше такива, които не направиха кампания. Тази година наблюдаваме нещо съвсем различно - доста търговци са с кампании“, каза Никола Илчев от „Академия за електронна търговия“.

Според експерта по дигитален маркетинг Георги Малчев най-много се купуват неща, на които хората знаят цените преди да бъдат намалени.

„Неслучайно едно от нещата, които се купуват най-много на "Черен петък", са бебешки пелени, кафе, храни за домашни любимци. Хората знаят, че ги ползват знаят какви са цените, познават марките. Самите търговци знаят, че е много трудно в тези категории да смениш цените и хората да повярват, че са изгодни“, посочи Малчев.

Експертите ни предупреждават да бъдем внимателни при онлайн пазаруване и да сравняваме цените.