Павел Георгиев от Асоциация на сертифицираните етични хакери даде ценни съвети как еуфорията от Черния петък да не почерни седмицата, месеца, а дори и годината ни. Начините за онлайн измами и т.н. „фишинг” – опит за кражба на на лични данни, са навсякъде и могат да ни вкарат в капана си.

Снимка: btvnovinite.bg

„Всеки може да стане обект на фишинг. Въпросът е, че той трябва да бъде достатъчно запознат и с особено внимание да подхожда към такива примамливи и изгодни оферти, които са твърде хубави, за да бъдат истина”, каза Георгиев.

Белите хакери разкриват част от методите на измамниците и предупреждават за фалшиви сайтове и подвеждащи имейли. 

„В имейла, който ще покажа съм се опитал да подбудя ваши клиенти, на вашия въображаем сайт за продажба, да натиснат върху даден линк с идеята, че предварително, преди Черния петък – да въведат своите данни за имейл и парола. Дори нищо не ми пречи предварително да ги накрам да попълнят някаква банкова информация, свързана с кредитната или дебитна им карта”, посочи експертът.

Снимка: btvnovinite.bg


Всеки сайт на даден бранд или институция може да бъде имитиран. Въвеждайки лична информация в имитиращия сайт, те не отиват никъде другаде освен в ръцете на хакера, който се е постарал да постигне това нещо.

Обикновено в т.н. „имейли-капани” винаги има някаква спешност, предупреждават специалистите по киберсигурност. „Тук съм посочил допълнителна 10 % отстъпка върху намалените цени вече на Черния петък, но тя е валидна само днес. Въпросът е днес, дали е сега или преди два дена, когато ми е бил изпратен. Такива условности и изрази, които ни карат да реагираме спешно, бързо, биха били индикатори, за това че има нещо не както трябва в този имейл”, заяви Георгиев.

Снимка: btvnovinite.bg


Сигналите, които подсказват измама могат да бъдат различни – грешен словоред, правопис или просто едно безлично обръщение.  За да не станете жертви на онлайн измама – проверявайте сайтовете и следете за това кога са създадени.

Снимка: btvnovinite.bg


„Много популярно е сайтове да се рекламират в социалните мрежи, които буквално са създадени преди седмица, две или месец. Предлагащи на много ниски цени уникални стоки, с реклама например първите 1000 бройки, които сме произвели от този продукт са безплатни. Платете само доставката. Ние, привлечени от алчността си, че искаме да се възползваме от безплатния продукт, който така добре ни е рекламиран в съответната реклама и се подвеждаме”, предупреди експертът.

През последните месеци изключителна популярност набира и т.н. „бизнес шпионаж”, който много добре кореспондира с размяната на коледни подаръци между фирмите.

Снимка: btvnovinite.bg


„Някой път може да подарят USB флашка, на нея може да има някакъв зловреден код или троянски кон, и при вкарването в компютъра, било то личен или служебен – да отвори врата към недоброжелателната компания и по този начин да има всякакви данни свързани с жертвата”, каза хакерът.

Снимка: btvnovinite.bg


Основната цел на цифровия шпионаж е достъп до търговска, фирмена или политическа информация. Процентът на тези атаки само за месец октомври в световен мащаб е близо 16% и тенденцията е за нарастване. Кибершпионажът е сред топ 15 на бизнес заплахите за изминаващата 2019 г.