Стотици клиенти щурмуваха магазините в Съединените щати в деня на големите намаления, известен още като Черен петък.

Голям магазин в Ню Йорк публикува кадри на нетърпеливи клиенти, които изпълниха търговския център още от ранните часове.

Периодът между Деня на благодарността и Коледа е изключително важен за търговците, тъй като допринася за до 40% от годишната им печалба.

В петъка след Деня на благодарността магазините предлагат неустоими намаления и клиентите се редят на опашка още по тъмно, за да хванат най-изгодните сделки.

В Европа треската за пазаруване е съпроводена от редица протести. Във Франция в много градове демонстранти обсадиха центровете на онлайн търговеца Амазон.

Те се противопоставят на консуматорската мания, стимулирана от Черния петък. В Мадрид активисти на "Грийнпийс" опънаха гигантски плакат с думите "Консуматорството е равно на климатична криза".

Други се завързаха за витрини на луксозни магазини, преди полицията да се намеси.