Наклоните на някои участъци от АМ „Струма“ са недопустимо стръмни, в нарушение на българските и европейски стандарти.  Това коментира пред bTV проектантът на пътища Димитър Димитров.

Под необходимия клас на задържане при катастрофа са и мантинелите на магистралата, твърди експертът Владимир Тодоров.

Какви опасности има още във и извън злощастния участък на АМ „Струма“, на който стана катастрофата с 45 жертви.

Дългогодишният пътен архитект Димитър Димитров вижда проблем още в проектирането на АМ „Струма“ – вместо да върви по права линия тя повтаря вече построен стар републикански път.

„Разшири се, разшири се, и понеже се разширява на части, започва да става нестабилна основата, там където се случи инцидентът, в този участък от поне 5 км, там се натъкваха на газопроводи, изместваха, преправяха, правиха кръпки и те доведоха до опасности и лоши неща“, коментира арх. Димитров.

А опасностите са в наклоните, кривите и виражите, които според Димитров са недопустими за магистрала или скоростен път.

Архитектът изтъква законови изисквания наклонът при автомагистрала да е максимум 4,5%, т.е. за сто метра отсечка – до 4,5 м. Край Студена и Боснек то е над 6%, уточнява той.  Пътят и тук не е приет като магистрала, но наклонът е опасен и за скоростен път.

А председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи  Владимир Тодоров критикува разделителните пътни мантинели по магистралата, включително и в участъка на инцидента. И повдига нов въпрос защо у нас не се поставят бетонни предпазни огради.

От Агенция „Пътна Инфраструктура“ (АПИ) напомниха, че тече пет дневна проверка на участъка с катастрофата и констатациите от нея тепърва предстоят.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement