„Фаталният участък на „Струма“ е проектират по правилника от 2000 г., който отговаря на изискванията и габаритите му са за магистрала – 11,50 м на платно“, заяви в „Лице в лице“ бившият председател на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който отбеляза, че е „бил технически директор на група от фирми, изпълняващи този проект при завършването“.
При участъка „съществуват различни проблеми, които говорят за неговото узаконявани и въвеждане в експлоатация, тъй като строителството започва, когато отчуждителните процедури не са окончателно приключили“, каза Мазнев.
„Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. По същото време беше завършен участъка Чирпан – Стара Загора. Знаете какво е неговото състояние. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше три пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха“, заяви Мазнев.
По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е била да се покаже качество, тъй като „за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество“.
Това заяви бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е и участник в строителството на магистрала "Струма" пред бТВ.
По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е било, за да се покаже, че тъй като "за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество".
Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати.
"Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години, технически се налагат да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни Мазнев.
"Мантинелата, която виждам, е тази, която на времето ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало", коментира Мазнев, който отбеляза, че тогава мястото е изградено според тогавашните нормативни изисквания, но от две години има други изисквания.
Маркировката, която са правили тогава, е била с „кристали на Сваровски“, за да издържи по-дълго, каза Мазнев.
Според него, ако има проблеми с пътя, тя е била при поддръжката на трасето. Инж. Мазнев смята, че проблем има само при пътното строителство, където са обществените средства, но не и при жилищното, защото там доминира частният бизнес. По думите му държавата е абдикирала от пътния сектор.
Вижте целия разговор във видеото.