Възможно ли е градският транспорт у нас да се движи не с гориво, а с водород? И знаете ли, че единственото отпадъчно вещество на водородните горивни клетки е вода, която е толкова чиста, че става за пиене?

У нас се провежда инициативата "Български водородни дни", а Станчо Станчев ни показа как изглежда и как се движи водороден автобус.

Пътническото превозно средство няма ауспух. Той има електромотор и се задвижва изцяло от водород. Зарежда се за 10 минути на ден и стига до 400 км пробег. За 100 км харчи 9 кг водород.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Нашата основна задача е да разбиваме митове. Единият мит е „Водород и бомба“. Атомната бомба не е водородна, а тритиева. Водородът е най-лекият елемент – 14 пъти по-лек от въздуха и дори да има някъде теч, водородът просто излита. От 2012 година в Европа вече има 300 автобуса, които се движат, и няма нито един инцидент“, обясни професор Дария Владикова.

„Такъв автобус идва за първи път в България“, посочи доцент Благой Бурдин.

Инициативата “Български водородни дни“ се провежда от 16 до 26 юни в три български града – София, Пазарджик и Стара Загора.

Поредицата от събития е част от европейската кампания за популяризиране на водородната електромобилност в Югоизточна Европa.

Тя има за цел да повиши обществената осведоменост за предимствата на водородния електрически транспорт като чиста, ефективна и достъпна форма на транспорт.

Организатор на инициативата в България е Институтът по електрохимия и енергийни системи (ИЕЕС) ''Академик Евгени Будевски“ към БАН.