За втора поредна година bTV Media Group и bTV Radio Group ще посветят голяма част от своето ефирно, радио и дигитално съдържание на "Зелената седмица".

От 17 до 23 юни под мотото "Отговорни към природата заедно" ще разкажем вдъхновяващи истории, ще покажем добрите практики в грижата за околната среда, насочвайки вниманието към теми като съхраняване и опазване на биоразнообразието и водните басейни, рециклиране, устойчив транспорт, енергия, храна и други, ще представим специална селекция от филми във всички канали и VOYO.

Със "Зелената седмица", която започва на 17 юни, bTV Media Group за втора поредна година ще посвети голяма част от своето съдържание на темата за отговорно поведение към околната среда.

Кампанията е част от идеята „Добрият пример“.

Един от хората, които полагат огромни усилия в рециклирането и проучването на различни методи и зелени материали е водещата на bTV Новините Виктория Готева-Димитрова.

„Събрала съм дрехите, които вече няма да нося. Те ще отидат по предназначение в специален контейнер за дрехи. Рядко се замисляме, че всъщност текстилната индустрия е една от най-големите“, обясни тя.

„Хвърлянето на текстил в обикновените кофи причинява големи вреди на природата. Текстилът се разгражда с години“, допълни Виктория Готева-Димитрова.

В специалните контейнери за текстил има правила – дрехите трябва да са изпрани и почистени. След това могат да бъдат използвани за рециклиране.

Могат да отидат и за Кризисния резерв. Дрехите от него могат да бъдат ползвани от засегнати при наводнения или други бедствия.

Сутрин всеки бърза, но намира време за кафе. Попадаме на Петър Дочев - актьор и водещ в „Преди обед“.

В нюзрума на bTV боклукът се хвърля само разделно, няма общи кошчета.

„Преди обед“ е само едно от предаванията по bTV, които имат сертификат за екологична устойчивост в телевизионната и филмовата индустрия.

Признати с ALBERT сертификат за предавания с добри зелени практики са и „Гласът на България“, COOLt, „Тази сутрин“, „120 минути“ и „Вкусът на България“.

Едно от изискванията е да се ограничи употребата на консумативи за еднократна употреба.

bTV е част от голямото медийно семейство на СМЕ с общо над 3350 служители.

Идеята за зелената седмица тази година ще достигне до 50 милионна аудитория в  България, Чехия, Словакия, Словения, Хърватия и Румъния. Идеята е медиите да показват и да призовават, но също и да участват с личния си пример.

Полина Ботева е продуцент в bTV Новините. Основното ѝ превозно средство е колелото.

„Често в емисиите новини разказваме истории за добри хора, които със своя пример показва как може да се живее в една по-чиста и зелена среда. Как всеки може да допринесе за мястото, в което се намираме, да бъде по-чисто и запазено за поколенията. Зад кадър не се вижда – много от нас споделят тези ценности. Една от хубавите части от деня ми е пътуването ми с колелото. По-изгодно е, защото нямам разходи за градския транспорт. Не търся и паркомясто“, посочи Полина Ботева.