Три предавания на bTV – сутрешният блок „Тази сутрин“, публицистичното „120 минути“ и лайфстайл предаването „ COOLt” са новите телевизионни продукции у нас, които се реализират с грижа за околната среда, в съответствие с принципите на „green filming“ или т.нар. “зелени практики” за намаляването на въглеродния си отпечатък. Утре, 10 март, в предаването „Тази сутрин“ стартира рубрика с фокус върху зелени иновации и еко новини, която ще се излъчва два пъти месечно. Предаванията официално са сертифицирани от ALBERT – организацията, която подпомага екологичната устойчивост на телевизионната и филмова индустрията повече от 10 години в сътрудничеството с BAFTA - British Academy of Film and Television Arts.
Central European Media Enterprises (CME), част от която е bTV, е първата медийна компания в Централна и Източна Европа, която стана международен член на BAFTA albert през 2021г. CME се нарежда до компании като Fremantle, ITV и Sky с разбирането, че амбицията ѝ да е най-добрият продуцент на съдържание в Централна и Източна Европа не трябва да бъде постигана с цената на влошаващо се въздействие върху околната среда.
bTV вече има опит във въвеждането на принципи на albert в телевизионните си продукции - например предишните няколко сезона на MasterChef България следват концепцията за нулев отпадък в работата с храна по време на снимките на шоуто. През 2022 г. екосертифицирани бяха три наши проекта „Гласът на България“, „Преди обед“ и „Шоуто на Николаос Цитиридис“. Първа по рода си в СМЕ е седмичната еко рубрика „Зелени минути“ в „Преди обед“.
Green filming означава реална промяна на модела, по който произвеждаме съдържание. Въвеждаме „зелени практики“ в ежедневната си дейност, с целта да осигуряваме устойчива верига за доставки, да подобряваме работните операции и културата на мислене в компанията по отношение на намаляване консумацията на енергия и отпадъците.
Собственикът на CME, PPF Group, споделя ангажимента за въвеждане на устойчиви практики за опазване на околната среда и приветства членството на CME в albert. От придобиването на CME, компанията продължава да бъде посветена на инициативите си за екологично, социално и корпоративно управление и ще подкрепя и инвестира в подобни партньорства и занапред.
Основана през 2011 г., albert подкрепя глобалната филмова и телевизионна индустрия за намаляване на въздействието на продукцията върху околната среда и за създаване на съдържание, което е с визия за устойчиво бъдеще. Творческите индустрии предлагат най-голямата възможност за мобилизиране на положителни действия за планетата.