„В Европа има правила и хората спазват законите. Там всеки спазва закона, защото знае, че ще си получи глобата и глобата е достатъчно сериозна. Според ROADPOL България е една от последните държави в ЕС, която въвежда мярката за отнемане на автомобили след шофиране след алкохол или наркотици“.

Това каза в предаването „Тази събота“ Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

„В мярката имаше някаква превенция. Забелязвам повече таксите около заведения и ресторанти. Превозвачите имат право, казвайки, че има неясноти около товарите, влекача, каква ще бъде глобата за този, който е шофирал пиян. Има твърдения, които може и да са верни, че по отношение на наркотиците нямаме достатъчно надеждни тестове и нямаме достатъчно лаборатории. Ние трябва да осигурим по-добри тестове и повече лаборатории“, добави тя.

Дрифтовете и гонките по улиците

„Държавата трябва да създаде условия. Ако държавата 30 години не намира как да построи съоръжение, на което тези хора да могат да ходят и да си изкарват адреналина, то тогава да се определи един участък извън града, който в определени часове няма да пречи на трафика, за да се събират и да си тестват автомобилите“, посочи Русинова.

„Любителите на автомобилния спорт, които просто са си купили едни много хубави автомобили, желаят да ги карат някъде, но няма къде“, допълни експертът.

„Имаше едно изменение в закона, с което за организирането и участието в гонки има тежки глоби – сваляне на регистрационните табели, отнемане на сиятелството за управление, но това е само, ако ви хванат. Да ви хванат - шансът е малък. Трябва ли тези хора да ги гоним, само защото имат хубави коли? Дайте да им дадем възможност, пък няма да го има този проблем и частично ще го решим. Онези, които го правят навън, извън регламентираните часове, дни и без безопасност – тогава да ги преследваме и наказваме“, подчерта Дана Русинова.