Първият бюджет на държавата в евро – този за 2026 година, е на дневен ред и ще влиза в пленарна зала в Народното събрание. Това е бюджет, който не мина през тристранен съвет за национално сътрудничество заради критиките и неодобрението от страна на работодателските организации спрямо част от параметрите в бюджета. Отделно, управляващите, в лицето на министър-председателя и на вицепремиера Томислав Дончев, твърдят, че не харесват този бюджет, но той е единственият възможен.
А тази сутрин София осъмна с интересна „арт инсталация“ в центъра на града – голяма, розова касичка, във формата на прасе.
Председателят на „Продължаваме промяната“ и бившият министър на финансите Асен Василев обясни значението зад нея:
„Това е една прасе касичка. В този бюджет пише, че ще вземат по 600 лева от вас, от мен, от всеки от зрителите, за да напълнят прасе касичката на властта. Ако някой с нещо трябва да се оправдава, трябва да се оправдава защо иска да вземе от всички български граждани пари, за да напълни прасето касичка“.
„Младежката ни организация инициира подписка всеки, който не иска да даде 600 лева за прасето касичка, да се подпише, за да можем да покажем нагледно колко български граждани това не го одобряват“, каза Асен Василев.
И уточни:
„600 лева са само осигуровките за пенсия, отделно данък дивидент се вдига – там са 340 млн. евро, тоест, може би по още 200/300 лева от бизнесите. Всичко това ако се махне няма нужда да се вдигат нито данъците, нито осигуровките“.
„Увеличението на данъците e само началото, а от догодина ни чака увеличаване на корпоративния и прогресивния данък“, предупреди Асен Василев.
По думите му има поне три алтернативи на този бюджет – едната, представена от ПП-ДБ, другата от работодателите и третата от Института за пазарна икономика.
„Моите бюджети не надхвърлят 40% разходи, защото там не се залагат пари за касичката на властта и ще ви дам конкретен пример. Колко мислите, че струва 8 км Околовръстен път на София, който Регионалното министерство през АПИ ще строи? 2 милиарда лева са заложени за 8 км път. Само да напомня, има магистрала, построена под Атлантическия океан, която е 50 милиона на километър, а ние залагаме 250 милиона на километър. Това имам предвид, като кажа касичката на властта“, каза той.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

