Нова разширена работна група с представители на транспортния бранш, експерти - ще работи по новата концепция за цялостно обучение на шофьори. Това каза Богдан Милчев от Институт за пътна безопасност в предаването „Лице в лице“.

Той обясни, че първо трябва да се реши какъв ще е изпитът за кандидат-водачите, а след това да се обнови и обучението.

След 4 часа блокада в центъра на София автоинструкторите се споразумяха с транспортното и образователното министерства и отмениха новите законови текстове за шофьорските курсове. Часовете зад волана трябваше да се увеличат от 31 на 42 часа, а предлаганият нов начин на провеждане на занятията и на практическия изпит също предизвика полемика в бранша.

Според Милчев голяма част от инструкторите са били недоволни от това, че е имало информация, че ще се назначава частна фирма, която да извършва контрол, но днес са били успокоени, че това няма да е така от министъра на транспорта. Друг проблем, според експерта, е това, че представителите на бранша не защитават интересите на обучаващите. 

Той бе категоричен, че нямат нужда от контрол, защото и часовете са много зад волана, и конкурентната среда е двигател за предлагане на качествена услуга на потребителите – кандидат-шофьорите. Той коментира и че изпитващите са звеното, в което министерствата са загубили доверие.

Вижте целия разговор във видеото.