Нова разширена работна група с представители на транспортния бранш, експерти - ще работи по новата концепция за цялостно обучение на шофьори. Това каза Богдан Милчев от Институт за пътна безопасност в предаването „Лице в лице“.

Той обясни, че първо трябва да се реши какъв ще е изпитът за кандидат-водачите, а след това да се обнови и обучението.

След 4 часа блокада в центъра на София автоинструкторите се споразумяха с транспортното и образователното министерства и отмениха новите законови текстове за шофьорските курсове. Часовете зад волана трябваше да се увеличат от 31 на 42 часа, а предлаганият нов начин на провеждане на занятията и на практическия изпит също предизвика полемика в бранша.

Според Милчев голяма част от инструкторите са били недоволни от това, че е имало информация, че ще се назначава частна фирма, която да извършва контрол, но днес са били успокоени, че това няма да е така от министъра на транспорта. Друг проблем, според експерта, е това, че представителите на бранша не защитават интересите на обучаващите. 

Той бе категоричен, че нямат нужда от контрол, защото и часовете са много зад волана, и конкурентната среда е двигател за предлагане на качествена услуга на потребителите – кандидат-шофьорите. Той коментира и че изпитващите са звеното, в което министерствата са загубили доверие.

Вижте целия разговор във видеото.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement