Трябва да сме готови с иск за обезщетяване за увреждане на околната среда, който трябва да е насочен към собственика на кораба, заседнал край Камен бряг, смята адвокатът по морско право Владимир Владимиров.
Тази катастрофа е резултат от удара на кораба в брега, тя се явява следствие на навигационна или някаква друга грешка в управлението на плавателния съд, посочи той в предаването „Лице в лице“.
Според него законът – в случая Кодекс на търговското корабоплаване, задължително изисква и дава право на „Морска администрация“ да се намеси и да извърши всичко необходимо в незабавни срокове, без да чака собственика на кораба.
Самият кораб е собственост на компания от Маршалските острови, уточни адвокатът. „Корабът не е турски, но се менажира от турска компания и попада под юрисдикцията на българския закон“, посочи той.
За да се обезпечи искът за обезщетение, адвокат Владимиров отбеляза, че още от сега трябва да се помисли за задържане и арестуване на кораба и недопускане на предаване обратно на товара на товарособственика, товарът също трябва да бъде задържан.
„Товарът трябва да послужи като гаранция и обезпечение за покриване на разходите на държавата“, обясни той.
„Корабният дневник е трябвало да бъде фотографиран незабавно след събитието, трябвало е и да бъдат разпитани членовете на екипажа, а капитанът трябва да бъде задържан“, смята още адвокатът по морско право.