В Япония мъжете, а не жените, получават шоколадови подаръци за Свети Валентин.
Представителите на силния пол са особено доволни от тази традиция. С бонбони дамите угощават съпрузи, партньори, приятели, колеги, началници. Но господата трябва да върнат жеста един месец по-късно във връзка с "Белия ден", когато дамите биват отрупани с дарове.
Както жените измерват понякога любовта по големината на букета, така и японските мъже преценяват колко ги почитат по цената, уникалността и оригиналността на шоколадовите бонбони, които ще им подарят за Свети Валентин.
Най-големите късметлии ще се сдобият с най-скъпия вид "хонмей" /истинска любов/. Но за "служебните" подаръци за колеги в службата, в това число и за началника,са предвидени "гири шоко", много по-евтин бранд.
Все пак търговците са помислили и за лакомите за шоколадови лакомства дами. Те могат да получат от своите приятелки "томо шоко", за да не се почувстват съвсем пренебрегнати на празника.
Пазарът на шоколадови изделия в Япония е доходоносен бизнес. Той е първи по значимост в Азия с 8,5 милиарда евро оборот през 2012 година. А световният пазар на шоколада е оценен на 100 милиарда долара, или 74,5 милиарда евро.