Жюстин Томс! Това не е псевдоним, а истинското й име. Тя е българка от арменски произход, ако се чудите защо се казва така. И усмивката е първото, което виждаме у нея. Казва, че се старае да гледа на живота и предизвикателствата именно с усмивка.

Щастливи сме, че новата героиня в Епизод 16 на рубриката „Жените на България“ е именно тя.

Жюстин е сред първите жени у нас, които започват да се занимават с дигитален маркетинг още през 90-те. Спокойно можем да кажем, че тя е сред пионерите в дигиталните комуникации в България. Познаваме я и като предприемач, автор на редица книги за уеб дизайн, основи на интернет рекламата и отговорния корпоративен бизнес, а също така е сред любимите и колоритни преподавателки в Нов български университет.

 

Жюстин е майка на три деца, отглежда малка градска градинка, обича да прекарва време в книжарници и библиотеки, а през последните години е записвала спомените на възрастни хора от арменската, турската и еврейската общност в България, както и на българи, подложени на репресия от комунистическия режим.

Съпреживява мъката им, която е част и от нейната фамилна история - баба й е арменка, която бяга от геноцида в Османската империя. Така се ражда идеята за дебютния й роман Clair de Lune („Лунна светлина“), чрез който ни казва, че има място за всички под слънцето независимо от техния етнос и религия и че можем да бъдем по-добри, тъй като човешкото ни отличава от всичко останало.

Неслучайно избира сюитата на Клод Дебюси за заглавие на книгата, тъй като неговото изкуство и епохата, в която твори, са в контраст с времето и събитията, които тя описва.

Жюстин споделя, че писането на исторически роман е твърде специфично и затова е следвала друг подход в работата си, а книгите за дигитален маркетинг и комуникации са естествено продължение на кариерата й като експерт в областта и като преподавател.

„Преподаването е голямата ми страст, най-любимата ми част и моята суперсила. Обичам студентите и подхождам отговорно към тях“, споделя Жюстин.

Тя е в университета от 15 години и не може да си представи да бъде извън академичната среда. Избира дигиталния маркетинг по стечение на обстоятелствата – това се случва в зората на интернет в България и в Европа.