"Нордшлайферинг" е най-дългото автомобилно трасе в Европа. То се намира в района Нюрбург в Германия. Старта си дава от познатото на Ф1 феновете трасе "Нюрбургринг", което е домакин на Гран при на Европа в кервана на Формулата. "Нордшлайферинг" е построен през 20-те години на миналия век около замъка "Нюрбург", разположен в планината "Айфел", която се намира на около 90 километра югозападно от Кьолн и на 100 километра северозападно от Майнц. През 1982 старт-финалната права е била разрушена, за да може на нейно място да бъде построена сегашната писта, която се използва във Формула 1. "Нордшлайфе" е определен като "Зеления ад" от Джеки Стюарт, защото се приема, че това е най-трудното автомобилно трасе в света. 

         ""

Ето и тези, които загубиха живота си на 21-километровия гигант:
- 1928: Ценек Жунек
- 1954: Онофре Маримон
- 1958: Петер Колинс
- 1964: Карел де Бофор
- 1966: Джон Тейлър
- 1969: Герхард Митер
- 1976: Ники Лауда за малко не губи живота си. Остава обезобразен за цял живот.

""

През последните години "Нордшлайфе" се използва за надпревари с туристически автомобили. Едно от автомобилните събития на годината е 24-часовото състезание, което обикновено се провежда по средата на юни и привлича 200 коли, повече от 700 пилота и рекорден брой зрители, които в деня на самото Гран при наброяват повече от 220,000. 

     За първи път от 30 години насам на пистата стъпи болид от Ф1. ""
Ник Хайдфелд завъртя три обиколки пред погледа на 45,000 фенове. "Това просто бяха трите ми най-уникални тура в живота. Знаех, че трасето е феноменално, но още след първите няколко завоя очакванията ми бяха изцяло задминати. Това просто е най-добрата писта на света, казва ентусиазираният германец. – Ще помня днешния ден до края на живота си."

Директорът на "БМВ Моторспорт" Марио Тайсен сподели, че отборът му прави всичко, за да радва своите фенове. "Мисля, че успяхме да зарадваме хората, които бяха дошли да гледат спектакъла. Предупредихме Ник да бъде изключително внимателен и за радост на всички той нямаше особени проблеми", каза Тайсен.

Хайдфелд се състезаваше с миналогодишния болид F1.06, който бе пригоден със специални твърди гуми и с ограничени двигател и скоростна кутия. Въпреки това обаче Ник успя да развие скорост от 275км/ч на прочутата права "Döttinger Höhe", която е дълга повече от 3 километра.

""

ТРАЯН САРАФОВ

Снимки: F1-Live.com, Christopherherz.de, BMW Motorsport
Използвани са материали от Wikipedia.org.