Тази сутрин на пистата „Сахир” в Бахрейн се състоя двучасова среща между шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун и босовете на отборите в шампионата. На нея беше дискутирана темата за т.нар. “customer cars” на Торо Росо и Супер Агури. Според „Autosport” до решение така и не се е стигнало, но Екълстоун щял да предложи нов вариант за решаване на проблема до началото на Гран при на Испания на 13 май. За сега единственият обсъждан вариант е всичките 12 тима в първенството да получат различен дял от телевизионните права, а не както в момента само 10. Също така Бърни ще иска ФИА да промени част от правилата във Формула 1 и там ясно да се обясни какво означават понятията „конструктор” и „entrant” (участник). Така шампионатът ще се раздели на две категории отбори. Такива, които сами са си построили колата и такива, които ползват шасита и елементи наготово. Смята се, че колите на Торо Росо и Супер Агури са именно от тази т.нар. „втора категория” отбори.
Част от по-малките екипи във Формула 1 искат Торо Росо и Супер Агури, да не печелят точки в шампионата на конструкторите, защото те не отговарят на определението за такива.
През новия сезон екипите на Торо Росо и Супер Агури вече използват шаситата на своите по-големи “братя”, съответно Ред Бул и Хонда. Така на практика, те се състезават с коли, които не са проектирали сами и взимат наготово машините на водещите отбори от миналата година. Подобни действия са в разрез със сегашните правила на Формула 1 и поставят в неравностойно положение по-малките екипи, сред които и Спайкър. Холандците вече заведоха дело до Арбитражния съд на ФИА.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg