Синът на легендарния пилот от Формула 1 Кеке Розберг – Нико Розберг – може да спаси бъдещето на все по-залязващия екип на Уилямс-Тойота. Талантливият пилот е единственият лъч светлина в британския екип, който отчаяно се бори за петото място в шампионата при конструкторите.
Седемкратните носители на отборния трофей отдавна са забравили вкуса на шампанското. Последната победа дойде за последно преди три години в Гран При на Бразилия, а от последната титла през 1997 вече няма и спомен. Бъдещето далеч не е розово, а подобрението все още не се вижда. Тежкото бреме за британците започна още от 1998 година, когато бе дадено началото на края.
Тогава Рено напуснаха екипа и Вилньов-Френцен трябваше да защитават титлите си с двигателите Супертек, които не бяха на висотата на агрегатите на Мерцедес и Ферари. През 1999 г. към екипа се присъедини Ралф Шумахер, който се очакваше да наследи таланта и успехите на брат си Михаел, но това така и не се случи. Алекс Занарди играеше ролята на втори пилот, но така и не излезе от сянката на младия си съотборник. Дженсън Бътън донесе новия полъх със себе си в началото на милениума, но бе заменен от буйния Хуан Пабло Монтоя през 2001 година. Уилямс бяха много близо до трофея през 2003-та и вместо да разгърнат целия си потенциал през следващия сезон, те се сринаха благодарение на крайно нетрадиционните си решения в областта на аеродинамиката. Марк Уебър и Ник Хайдфелд не допринесоха особено, а БМВ реши след края на 2005 година да започне нова авантюра, създавайки своя собствен отбор. След 5 години на невъзможност за спечелване на титлите, БМВ развяха бялото знаме и оставиха Уилямс на произвола. Двигателите Косуърт и предварителните прогнози за много силен агрегат V8 останаха в сферите на очакванията. Творенията на Тойота през тази година прилягат относително добре на болидите, имайки предвид епизодичните представяния на Нико Розберг и Александер Вурц, но подиумите и победите вече се непосилни цели.
Бъдещето на "бяло-сините" остава под въпрос, въпреки че от екипа много не говорят на тази тема. След напускането на БМВ, които предоставяха безплатно двигателите си на екипа и след решението на компютърния гигант HP (Hewlett-Pacard) да напусне Формула 1, финансите на Уилямс бяха ограничени. Екипът на Сър Франк винаги се е славил и осланял на максимата "малко количество, високо качество", но ако тази стратегия е проработвала за Франк, то сега, в модерния свят на Формула 1, това е една пълна илюзия. Автомобилните гиганти хвърлят луди средства в развитието на колите си и частните отбори са пред изчезване.
В точно този критичен момент се намеси младата звезда Нико Розберг, която се очаква по всяка вероятност да спаси екипа от тежката участ, която отдавна сполетя екипи като Минарди, Джордан, Мидланд, а по-назад във времето и Ероуз, Прост, Стюарт, Ягуар и т.н. Германецът с излъчване на холивудски актьор може да бъде трансфериран догодина в отбора на Тойота срещу заплата от 15 милиона евро на година, смятат в немската преса. Раздялата с Розберг може да осигури на Уилямс безплатно двигателите на японския производител. Това от своя страна би облекчило цялата структура на екипа.
Все още няма официални данни, но Розберг не изрази притеснение от това да се присъедини към Тойота. Според него най-важното е да продължи развитието си, а в отбор с голям бюджет това е по-вероятно, отколкото в частник като Уилямс, тъй като времето, в което малките групички от талантливи инженери сътворяваха чудеса в най-авторитетната автомобилна надпревара, отдавна е отминало.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg