В топ 5 на най-следваните звезди в Instagram са футболистите Кристиано Роналдо и Лионел Меси с милиони последователи. На трето място е американската риалити звезда и модел Кайли Дженър, следвана от певицата Селена Гомез и екшън актьорът Дуейн Джонсън -Скалата.
В YouTube най-влиятелен е Джими Доналдсън, по-известен като Mr.Be
Той е американска YouTube знаменитост, предприемач и филантроп със 140 милиона последователи.
След него е шведският комик и YouTube-ър Пюдипай със 111 милиона последователи.
Футболна звезда, баща на две момичета, основател на фондация, която подкрепа младите и талантливите деца, Димитър Бербатов е пример за подражание. Осъзнава отговорността пред своите повече от 800 000 последователи в Инстаграм.
“В тези мрежи както има много лоши примери, така има и добри примери! Но е въпрос на избор какво ще гледаш”, смята той.
Бербатов е категоричен, че трябва да се наказва и осъжда строго всяко видео с насилие, особено с дете, което цели бърза и лесна слава.
“Те са загубеняци, вие сте загубеняци – всички, които ги гледат, които им подражават, които им се радват, са загубеняци, не се прави така. Такива хора трябва да бъдат сочени с пръст и да им се смеят, както и пълната строгост на закона, която се надявам да ги сполети, ама пълната”, добави той.
Бербатов отправи и емоционално послание. “Бъдете образовани, помагайте, не унижавайте, знайте езици, намерете какво искате да правите рано в живота, за да не се лутате и да не правите много грешки тези неща са важни”.
Слави от The Clashers е най- успешният влогър в България. Над 1 милион последователи в YouTube следят известите му топ класации с образователни видеа с любопитни факти за различни държави.
“Всички подрастващи, които следят канала да научават нещо, а не както е по-голямата част от ТikTok като слънчогледа да чоплят семки и да гледат някакво евтино забавление”, каза Слави Панайотов.
“Дори и във филмите като Star Wars черната страна те изкушава лесна е, бързo добиваш популярност, но е евтина и колкото по-бързо да придобиеш, толкова по-бързо ще я загубиш”, добави той.
Популярният влогър посъветва потребителите на TikTok и най-вече родителите да слагат филтри на това, което гледат техните деца.
Пред bTV темата за съдържанието в социалните мрежи коментира и управителят на най-голямата агенция за менажиране на таланти Климент Йончев.