Черният петък е познат като най-големия ден за шопинг, на който голяма част от хората пазаруват активно. Екип на bTV Новините провери има ли наплив в един от столичните търговски центрове. Към обяд се наблюдаваше засилен интерес, но не се стигна до големи опашки.
Според последните данни на Асоциация за защита на потребителите близо 80% от българите в градовете ще пазаруват на Черния петък.
45% от потенциалните купувачи планират да похарчат до 200 лв., а 1/3 възнамеряват да отделят между 200 и 500 лв. 25% пък ще изхарчат над 500 лв.
„В магазина трябва да бъде обявено за кои стоки ще бъде намалението и периодът на намалението. Самото намаление трябва да е обозначено на етикета като старата цена или е зачертана и отдолу е новата, или по другия начин - да пише с думи предишна цена и нова цена и да се посочи процента на намаление“, каза Игнат Арсенов, дирекция "Контрол на пазара".
Експертите съветват потребителите да избират изгодните оферти, а не тези с най-голямото намаление.
Контролните органи вече са извършили над 400 проверки, като нарушения има в над 10% от тях.