Ден преди Черния петък търговците очакват ръст на клиентите след две години на епидемия от коронавирус. След две години на COVID ограничения клиентите се връщат във физическите магазини. Но с по-малък бюджет заради инфлацията през последната година.
Според рекламите намаленията варират от 30% до 70%. Според проверките от тези дни на Комисия за защита на потребителите (КЗП) най-честите нарушения са, че липсват посочени нова цена, срок на намалението и за кои стоки важи.
Търговците използват нови по-различни трикове. Най-новите – при онлайн пазаруването. От асоциация „Активни потребители“ настояват глобите за нелоялни практики да са процент от оборота. Сега са между 3000 до 30 000 лв.
От организацията съветват: да наблюдаваме цените, а не намаленията. И да внимаваме за фалшиви клиентски отзиви под публикациите на продуктите.
Вижте коментара на Венцислав Николов от Българската ритейл асоциация: