Търговските вериги да предложат паркинги на родните фермери да продават продукцията си. Темата за мястото на българските стоки в хранителните вериги продължава да разделя обществото и бизнеса.
Според сдружението, което обединява 10 търговски вериги в България, това е възможно да се случи. Именно тази организация се обяви против идеята на земеделския министър българските фермери да заемат 50% от щандовете вътре.
„Много силно се оскъпява процесът на търговия, когато всеки магазин трябва да има собствен персонал, който да приема храната. Това е централизирано и би оскъпило крайния продукт“, коментира Йордан Матеев от Сдружение за модерна търговия.
Производителите на хляб и сладки изделия пък отказват изобщо да попадат в обхвата на промените.
„България е сериозен износител и участник в европейския пазар точно през износа на хляб и очакваме, че ако се въведе такъв тип регулация за нас, ще има реципрочни мерки от другите държави спрямо България и резултатът ще е пагубен за българската икономика“, коментира Мария Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите.
Предложението на властта супермаркетите да се снабдяват от производители в радиус от 200 км от тяхното местоположение раздели браншовите организации.
Според Промишлената палата ще се ограничи избора и на практика ще се блокират определени производители.
Асоциацията на индустриалния капитал в България също изтъкнаха това като пропуск, но като цяло подкрепи идеята на министър Десислава Танева.
Днес производителите се срещнаха с министъра на икономиката. Стана ясно, че те ще оформят шест конкретни искания до различни ведомства.
И през следващите дни продължават срещите на икономическия министър както с представители на хранителните вериги, така и с потребителски организации.