Търговските вериги да предложат паркинги на родните фермери да продават продукцията си. Темата за мястото на българските стоки в хранителните вериги продължава да разделя обществото и бизнеса.

Според сдружението, което обединява 10 търговски вериги в България, това е възможно да се случи. Именно тази организация се обяви против идеята на земеделския министър българските фермери да заемат 50% от щандовете вътре.

„Много силно се оскъпява процесът на търговия, когато всеки магазин трябва да има собствен персонал, който да приема храната. Това е централизирано и би оскъпило крайния продукт“, коментира Йордан Матеев от Сдружение за модерна търговия.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Производителите на хляб и сладки изделия пък отказват изобщо да попадат в обхвата на промените.

„България е сериозен износител и участник в европейския пазар точно през износа на хляб и очакваме, че ако се въведе такъв тип регулация за нас, ще има реципрочни мерки от другите държави спрямо България и резултатът ще е пагубен за българската икономика“, коментира Мария Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите.

Предложението на властта супермаркетите да се снабдяват от производители в радиус от 200 км от тяхното местоположение раздели браншовите организации.

Според Промишлената палата ще се ограничи избора и на практика ще се блокират определени производители.

Асоциацията на индустриалния капитал в България също изтъкнаха това като пропуск, но като цяло подкрепи идеята на министър Десислава Танева.

Днес производителите се срещнаха с министъра на икономиката. Стана ясно, че те ще оформят шест конкретни искания до различни ведомства.

И през следващите дни продължават срещите на икономическия министър както с представители на хранителните вериги, така и с потребителски организации.