Работата на спешните медици е изключително затруднена с разрастващите се мащаби на заразата.

За двата почивни дни - или четири 12-часови дежурства, повикванията са повече от 1500. 20% от тях - или повече от 300, са свързани с COVID-19.

От Спешна помощ казват още, че за да се изпълнят само COVID адресите, една линейка трябва обслужва по 4-5 сигнала на час. Реалистично е за един час да се обслужват един до два адреса.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Заради разрастващата се COVID криза в София може да отнеме до 6-7 часа линейката да стигне до пациента. От столичната Спешна помощ обясняват това и  с растящия брой повиквания, и с дългогодишния дефицит на медици в системата.

„Това е изключително много време, но когато няма кой да го изпълни, омагьосаният кръг се върти бързо. Нашият ресурс не стига от доста години“, обясни Катя Сунгарска, говорител на ЦСМП-София.

Идеята бусове на полицията, таксиметрови коли и частни линейки да помагат на Спешната помощ, тя коментира така: „Ние сме във война, така че ми се струва реалистично да впрегнем всички ресурси, за да можем да се справим с тази пандемия.“

Междувременно пристигнаха и първите бусове в помощ на Спешна помощ.

Системата е блокирала и заради повиквания, които реално не са спешни.

„Всички казват едни и същи симптоми - висока температура, посинявам, умора. Отиваме на място и се установява, че човекът е с 37,5 и няма нищо. Но понеже се страхува, ние отиваме на домашен преглед. Това ни взима ресурса на 90%“, каза още Сунгарска.

След всеки посетен адрес на COVID болен линейката и екипът са извън графика за около час.