Възвръщане на доверието към институциите, което се крепи на прозрачност и морал, плавен преход към редовно управление след произвеждане на свободни и честни избори, импулс за неотложните за страната реформи, задълбочаване на диалога с европейските партньори. Това са част от приоритетите и задачите, които си е поставил служебният кабинет на проф. Георги Близнашки. Те са очертани в шест направления:

I. ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ ЗА 43-то НАРОДНО СЪБРАНИЕ

• Активно взаимодействие между държавните институции в партньорство с гражданското общество за свободни и честни избори за осигуряване на прозрачност на административната и логистичната подготовка на изборите, като за целта ще работи изборен борд към Министерския съвет.
• Планиране и организиране на дейности за предотвратяване на престъпления, свързани с изборния процес.
• Организиране и провеждане на разяснителна кампания сред българските общности зад граница за условията и реда, по които гражданите могат да участват в изборите.
• Създаване на условия за гласуване на българските граждани в чужбина.
• Създаване на оперативен щаб, осъществяващ връзка между задграничните представителства и ЦИК.
• Създаване на условия на военнослужещите, изпълняващи мисии зад граница и носещи бойни дежурства на територията на страната, да гласуват.


II. ИКОНОМИЧЕСКИ МЕРКИ

• Изготвяне на анализ на изпълнението на бюджета за 2014 г. към 31 юли и на факторите, определящи неизпълнението на приходната част и анализ на необходимостта от допълнителни средства за провеждане на определени разходни политики, в това число за усвояване на европейските фондове. Предприемане на мерки за подобряване на събираемостта на приходите и ограничаване на разходите за неефективни политики.
• Извършване на одит на първостепенните разпоредители с бюджетни средства за извършените от тях разходи и поети финансови задължения и ангажименти. Анализ на съответствието им със Закона за бюджета и последващото влияние върху бюджетните параметри, включително върху дефицита на начислена основа.
• Продължаване на работата по бюджетната процедура за 2015 г., като се изготви анализ за необходимостта от актуализация на макроикономическата рамка и средносрочната бюджетна прогноза за 2015-2017 г.
• Изготвяне на законопроект за актуализация на държавния бюджет за 2014 година.
• Стартиране на процедура за присъединяване на България към Единния банков надзорен механизъм на Европейския съюз.
• Отправяне на искане от министъра на финансите за провеждане на регулярна оценка на българския финансов сектор от Международния валутен фонд (МВФ) и редовен преглед на българската икономика съгласно ангажимента на страната ни по член IV от договора за МВФ.
• Осигуряване на яснота за реалното състояние на сектор енергетика.
• Продължаване на работата по реформите в сектор енергетика чрез създаване на Енергиен борд съвместно с ГД „Енергетика“ в Европейската комисия, Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие и всички заинтересовани страни, с цел повишаване на прозрачността, конкуренцията и пазарната ефективност.
• Подготвяне на промени в Закона за енергетиката с цел създаване на независим, експертен и ефективен енергиен и воден регулатор.
• Ускоряване на работата по газовите интерконектори със съседни държави с най-голям потенциал за диверсификация с цел повишаване на енергийната сигурност.
• Провеждане на проактивни действия за формиране на общата енергийна политика на Европейския съюз, в това число стартиране на преговори за изграждане на регионален енергиен пазар.
• Създаване на междуинституционална работна група с цел ускоряване на реформата във ВиК-сектора като условие за предоставяне на европейско финансиране за програмния период 2014-2020.
• Подобряване на работа по всички оперативни програми с цел ефективно управление на средствата в подкрепа на българската икономика, в това число търсене на резерви от бюджета за плащания към бенефициентите по спрените Оперативни програми „Околна среда“ и „Регионално развитие“.
• Предприемане на мерки за подобряване на средата за малки и средни предприятия, включително финализиране на Стратегията за интелигентна специализация и фокус върху гъвкави форми за финансиране при усвояване на европейските програми.
• Установяване напредъка на изпълнение на големите инфраструктурни проекти и предприемане на мерки за тяхното своевременно финализиране.
• Предприемане на мерки по актуализация на Генералния план за транспорта до 2022 г.
• Изготвяне на промени в Закона за електронното управление, в диалог с всички заинтересовани организации от сферата на информационните и комуникационните технологии с цел ускоряване въвеждането на електронното управление.
• Подготвяне на годишни планове за развитие на електронното управление в държавната и общинската администрация.
• Предприемане на конкретни действия за внедряване на разработените и изготвяне на нови електронни услуги за гражданите и бизнеса.