Нова мярка срещу вноса на стари замърсяващи автомобили у нас. Министерството на транспорта предлага търговците вносители да плащат 500 лева държавна такса.

По данни на министерството, страната ни е на челно място при вноса на коли втора употреба.

Само през 2022 г. те са над 350 000.

"Бензинови коли с инсталирани газови уредби между 5 и 15 000 лева. Това са най-търсените автомобили", каза собственикът на автокъща Велизар Митков. Той се занимава с това от години.

Митков смята, че въвеждането на новата такса ще се отрази най-вече на крайния потребител.

"Всяка такса се отразява на цената на автомобила и тя скача. Мисля, че достатъчно скочиха цените на колите втора употреба, за да вкарваме допълнителна такса. Клиентите нямат избор. Те ще си я плащат, но това утежнява положението им", обясни той.

Все още текат разговори за въвеждането на таксата, уточняват от транспортното министерство. Обмисля се и събраните средства да отидат във фонд, който "да подпомага купуването на електрически автомобили".

Снимка: iStock

В "Защо, господин министър" екоминистърът Юлиян Попов одобри идеята. "Българският автомобилен парк е много остарял, несигурен, замърсяващ и ние сме се превърнали в бунището на старите автомобили в ЕС. Тази история дето не сме имали пари и затова сме купували стари коли има известна истина, но тя се преекспонира по безобразен и популистни начин. България е може би на първо място в ЕС по собственост на автомобили на 100 000 души", категоричен е той.

Още не е ясно кога и дали ще влезе в сила предложението.