Нова мярка срещу вноса на стари замърсяващи автомобили у нас. Министерството на транспорта предлага търговците вносители да плащат 500 лева държавна такса.

По данни на министерството, страната ни е на челно място при вноса на коли втора употреба.

Само през 2022 г. те са над 350 000.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"Бензинови коли с инсталирани газови уредби между 5 и 15 000 лева. Това са най-търсените автомобили", каза собственикът на автокъща Велизар Митков. Той се занимава с това от години.

Митков смята, че въвеждането на новата такса ще се отрази най-вече на крайния потребител.

"Всяка такса се отразява на цената на автомобила и тя скача. Мисля, че достатъчно скочиха цените на колите втора употреба, за да вкарваме допълнителна такса. Клиентите нямат избор. Те ще си я плащат, но това утежнява положението им", обясни той.

Все още текат разговори за въвеждането на таксата, уточняват от транспортното министерство. Обмисля се и събраните средства да отидат във фонд, който "да подпомага купуването на електрически автомобили".

Снимка: iStock

В "Защо, господин министър" екоминистърът Юлиян Попов одобри идеята. "Българският автомобилен парк е много остарял, несигурен, замърсяващ и ние сме се превърнали в бунището на старите автомобили в ЕС. Тази история дето не сме имали пари и затова сме купували стари коли има известна истина, но тя се преекспонира по безобразен и популистни начин. България е може би на първо място в ЕС по собственост на автомобили на 100 000 души", категоричен е той.

Още не е ясно кога и дали ще влезе в сила предложението.