Ще направим всичко възможно приватизацията на "БДЖ Товарни превози" да бъде спряна, но това ще е възможно едва след пълен анализ на дружеството. Такъв коментар за бъдещето на компанията даде министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов във Варна. Той определи състоянието на дружеството като много тежко и практически фалит, но е важно да се помисли какво ще стане с около 10 000 служители на БДЖ.
Папазов не очаква приватизацията да доведе до нещо, заради огромните задължения на БДЖ от 709 милиона лева. Той самият не очаква приватизацията да донесе дори 100 млн. лв., но и 250 млн. да се вземат пак няма да стигнат.
Според министъра в железниците трябва да има отдел маркетинг, който да търси потенциални клиенти на дружеството. Проблем за БДЖ обаче е претъпканата администрация, добави той и даде за пример повече от 150 счетоводители.
Като основна задача на кабинета Папазов отличи разширяването на пристанищата Варна и Бургас и развитие на Дунавските пристанища. „Европа има голям потенциал, товарите през Черно море да пристигат по-бързо и по-сигурно по този воден път до най-голямото пристанище в света – Ротердам. Затова е необходимо да се усъвършенства процедурата и българските пристанища да станат по-конкурентоспособни”, обясни Папазов. Той допълни, че е време да се намери територия за разширение на пристанища Варна и Бургас и за обработка на контейнери.
Папазов коментира още, че се надява България и Турция да се разберат за проблемите с превозвачите и поясни, че другата седмица предстои среща с българските превозвачи. Според него "има и неща, за които и те са си виновни".