Договорът за изграждане на тол системата у нас вече е факт. Целият проект е на стойност 150 млн. лв., а срокът за изпълнение – до средата на 2019 г.

На този етап тол системата се отнася само за превозни средства над 3,5 тона. Ще се плаща на база изминато разстояние, но все още не са известни тарифите и точният обхват на пътищата.

Очакваните приходи само за първата година от новата тол система възлизат на 1 млрд. лв. Това е в пъти повече, сравнено с приходите от винетки. За 2017 г. година данните показват - над 103 милиона лева от тежкотоварни камиони и близо 250 милиона от леки коли.

Снимка: bTV

Тол системата ще даде възможността за дневни винетки и такива само за събота и неделя.

С въвеждането на тол системата винетката ще стане електронна. Стикерите, които сега виждаме по стъклата на колите ще изчезнат, а вместо това по регистрационния номер на автомобила камери на пътя ще засичат платили ли сме винетка и за колко време.

Нововъведението няма да се отрази на цената. „Всички наши граждани да бъдат спокойни и убедени, че повишаване на винетните стикери на винетките няма да има”, обясни министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Електронни винетки ще можем да купим  и онлайн, от терминалите, които ще продават маршрутни карти, както и от бензиностанциите.

Снимка: bTV

Новата тол система обаче тревожи превозвачите. "За да изпълнят онзи 1 милиард, който им трябва те ще надуят цените, които ще се отразят само върху тежкотоварните камиони”, категоричен е Красимир Лалов от Сдружението на превозвачите.

Компанията изпълнител на проекта се ангажира, че ще спази стриктно договора и сроковете.

Михаел Вебер, който е представител на компанията изпълнител, посочи, че практиката е такава, че когато  такава система се внедрява, след като ние сме изпълнили нашата задача, държавата е тази, която ще оперира с тази система и ще поеме голяма част от отговорността за системата.

Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. Разходите му ще бъдат заплатени след като започне да работи.