Бившият активист на партията „България без цензура” Нешка Робева се включи в дискусията за свободата на изразяване и границите в изкуството на фона на разразилите се бурни дебати след атентата срещу френското сатирично издание „Шарли Ебдо” на 7 януари, при който загинаха 12 души.
„Ние сме пример – ще съборят паметника пред НДК, защото на някого не му харесва – защо не махнат Колизеума, пирамидите?”, попита тя в предаването „Тази сутрин” по bTV, очевидно прокарвайки паралел между древното архитектурно наследство на Рим и Гиза и метало-бетонната структура на проф. Валентин Старчев.
„Вижте, за 13 века България да направим 13-етажна торта и за черешка да напишем демокрация. Един творец не е регистратор, а твори. Този паметник е наистина прекрасен. Някой ще каже, че е много грозен, но това е било с всичко, което е изпреварило времето”, заяви Нешка Робева.
Тя коментира и отношенията си с лидера на ББЦ Николай Бареков, до когото стоеше неизменно в продължение на месеци. „С Николай Бареков аз не съм сгрешила – никога няма да подкрепям една личност, аз подкрепих програма, която беше много добра – социално ангажирана. Не се чувствам използвана, защото съм повярвала. Ще продължа да се боря точно за това – за безплатни лекарства за децата, за по-добър живот на нашите пенсионери. Не ми се струват популистки тези обещания”, настоя Робева.
Тя препоръча на Бареков „да излезе от мисленето на журналист, ако иска да остане в политиката”.