„В Министерството на икономиката през последния месец разделихме дейностите на два вида - дейности по прозрачност и дейности по икономически растеж. Както в дейностите по прозрачност целяхме да покажем не само ако нещо се е вършило не както трябва, но и да подобрим работата занапред“, заяви служебният икономически министър Кирил Петков по време на отчета на дейността на служебния кабинет.
Като резултат от дейностите по прозрачност Петков посочи „осветляването“ на ББР, която е дала на осем фирми 946 милиона лв. Впоследствие е сменен уставът на трезора и е поставен лимит на кредитите от 5 милиона лв.
„Създадохме комисии по прозрачност и контрол в Държавната консолидационна компания и Агенцията по експортната застраховане. ДКК беше изхарчила 630 милиона и имаме резултат от 10 язовирчета и първите три проверки показаха, че не са влезели в експлоатация. От вчера съм дал разпореждане всички завършени язовири да влязат в експлоатация. Вече всеки договор с външен изпълнител ще бъде разглеждан от тези комисии по прозрачност, за да не се дава повече два пъти от пазарната стойност за бетон“, каза Петков.
„По отношение на икономическия растеж заедно с министър Асен Василев стартирахме Програмата за възстановяване, където над 2,5 милиарда лева ще бъдат достъпни за малки и средни предприятие в партньорство с търговските банки в момент, когато няма актуализиран бюджет и мерките бяха прекратени“, каза Петков.
Съвместно с вицепремиера Атанас Пеканов се работи по плана за възстановяване и са осигурени 500 милиона повече за бизнеса.
„Вкарваме Европейската инвестиционна банка като партньор, така че да има прозрачност при харченето на парите“, каза икономическият министър.
Като друг приоритет в икономиката Петков отбеляза инициативата „Три морета“, на която България ще бъде домакин.
Работи се, за да се осигури присъствието на представители на „Гугъл“ и „Амазон“, които да дойдат за пръв път у нас. Българският бизнес ще има шанс да се срещне с компании от чужбина. Целта е това събитие да не бъде просто снимки и първи запознанства, а да докара реални сделки.
За целта търговските аташета са инструктирани да поканят колкото се може повече представители на фирми от страните в инициативата „Три морета“.