Развитие по пакета „Мобилност”: Възможно е да отпадне изискването превозвачите да се връщат в страната на определен период от време.
ЕК е решила да направи оценка за ефекта от прибирането на камионите и техните водачи на определен период от време в страните, където са регистрирани.
Ако тази оценка покаже, че връщането на тези камиони е изключително негативно за околната среда и климата, е възможно политиките, които са заложени към настоящия момент, да отпаднат по предложение на ЕК.
Комисията смята, че тези правила противоречат на новия Зелен пакт на Съюза за опазване на околната среда.
Това е надеждата на транспортния министър Росен Желязков, който даде разяснения по темата.
„Следваща стъпка в процеса е предложението да бъде обсъдено от представили на страните членки, но Европейската комисия ще направи собствено проучване за въздействието върху околната среда, въздействието върху климата и въздействието върху правилното функциониране на вътрешния пазар”, казва говорителят на Европейската комисия Стефан Де Кеерсмекер.
Транспортният ни бранш многократно протестира заради тези изисквания.
Междувременно правителството прие тарифата за тол таксите у нас, които тежкотоварните автомобили над 3 и половина тона ще плащат от следващата година.
Те ще зависят от вида на превозното средство и от еко стандарта му.
Най-скъпо ще е придвижването за големите камиони над 12 тона със стари двигатели - за тях ще се плащат 36 стотинки за километър по магистралата и почти толкова за пътуването по пътища първи и втори клас.
Тол такси ще се плащат за 6050 километра пътища от републиканската пътна мрежа.