БДЖ се развива като спортно дружество, а не като железопътен превозвач. Това обяви депутатът от БСП Георги Свиленски.
По думите му държавната железница издържа футболен отбор, в който назначените футболисти взимат заплати от порядъка на 1500 лева. Ръководството на Холдинг БДЖ категорично отхвърли твърденията на народния представител.
Денят на шлосера Любомир Ацев в депо "Надежда" започва с ремонт на амортесьорите на вагоните. Служител е на БДЖ от 17 години. Почти от толкова време е и част от работническия футболен отбор.
„Отдавна ходим да ритаме, но от една година стана по-сериозно”, посочва шлосерът.
По думите му професионални футболисти в отбора няма. Казва, че отборът играе в селската група и е невъзможно в него да се състезават професионалисти.
След като приключи работа, Любомир сваля работния гащеризон и облича футболния екип.
На стадиона в Требич тренират 10 души. Част от отбора е и изпълнителният директор на Холдинг БДЖ.
„Няма заплата за това, че някой е футболист. Те първо са станали служители на БДЖ и след това са станали футболисти на БДЖ”, изтъкна изпълнителният директор Владимир Владимиров.
Според Георги Свиленски от БСП обаче футболистие са назначавани фиктивно в БДЖ, без да имат необходимата квалификация за длъжностите, които заемат.
„Заплатите, които аз имам информация, са между 1500 лева и 2000 лева. Включително имат назначен лекар и треньор на отбора”, каза Свиленски.
Треньорът Юлиан Петков всъщност е ръководител на целия работнически спорт в БДЖ. Включително и на отборите по женски футбол, лека атлетика и тенис на маса.
„В момента такава заплата от по 1500 лева няма дори и в Б група. 1500 лева 5-6 момчета на месец може да ги взимат накуп всичките”, коментира той.
Футболният клуб е отделно от БДЖ юридическо лице, а финансирането му се осъществява изцяло чрез спонсорска дейност, посочват от държавната железница.