Само ден след като ви показахме как се сменят лампи в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", фирма, наета от Агенция пътна инфраструктура, отиде на място, за да инспектира и мери яркостта на осветлението в тунела.
Осветлението обаче не се мери заради катастрофата. Задачата е възложена още през лятото. Извършва се сега, заради натоварения трафик по време на отпускарския сезон.
„На входа на тази тръба, която е проблемната, няма светофарна уредба, която да индикира, ако има някакъв проблем вътре. Трябва да се измери яркостта на пътното платно и осветеността на стените на височина два метра”, каза Недко Тодоров, електроинженер, специалист по осветителна техника.
„Снимаме осветителни тела, конструкцията на самите осветителни тела, кабелите, за да проверим в какво състояние са”, каза техническият ръководител Владислав Христов.
От ръководството на Агенцията обясниха, че само за този тунел месечната сметка за ток е 20 000 лева. Предвижда се лампите да се сменят с лед осветление, което е с една четвърт по-евтино.
Според специалистите най-важно е какво е осветлението в началото на тунела в ярък летен ден, когато светлината пада от югозапад, шофьорите влизат като в черна дупка.
Заради инспекцията от 10.00 до 15.00 часа тръбата на тунела в посока Варна беше затворена.
Колоната автомобили се придвижваше двупосочно в другата тръба. Резултатите от измерванията ще бъдат оповестени официално след месец.
Неофициално обаче отсега е ясно, че нивото на яркостта ще бъде определено като "не критично ниско".
Вчера проверка на bTV установи, че платното в тунела задържа вода, не работят светлоотразителните елементи, изолацията пропуска и осветлението е оскъдно.
Няма и телефонна връзка за спешни случаи, стана ясно след верижната катастрофа, при която загинаха трима души.
Тунелът Витиня е на 40 години. Той е най-старият тунел у нас и никога не му е правен основен ремонт.