Само ден след като ви показахме как се сменят лампи в тунела "Витиня" на магистрала "Хемус", фирма, наета от Агенция пътна инфраструктура, отиде на място, за да инспектира и мери яркостта на осветлението в тунела.

Осветлението обаче не се мери заради катастрофата. Задачата е възложена още през лятото. Извършва се сега, заради натоварения трафик по време на отпускарския сезон.

„На входа на тази тръба, която е проблемната, няма светофарна уредба, която да индикира, ако има някакъв проблем вътре. Трябва да се измери яркостта на пътното платно и осветеността на стените на височина два метра”, каза Недко Тодоров, електроинженер, специалист по осветителна техника.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Снимаме осветителни тела, конструкцията на самите осветителни тела, кабелите, за да проверим в какво състояние са”, каза техническият ръководител Владислав Христов.

От ръководството на Агенцията обясниха, че само за този тунел месечната сметка за ток е 20 000 лева. Предвижда се лампите да се сменят с лед осветление, което е с една четвърт по-евтино.

Според специалистите най-важно е какво е осветлението в началото на тунела в ярък летен ден, когато светлината пада от югозапад, шофьорите влизат като в черна дупка.

Заради инспекцията от 10.00 до 15.00 часа тръбата на тунела в посока Варна беше затворена.

Колоната автомобили се придвижваше двупосочно в другата тръба. Резултатите от измерванията ще бъдат оповестени официално след месец.

Неофициално обаче отсега е ясно, че нивото на яркостта ще бъде определено като "не критично ниско".

Вчера проверка на bTV установи, че платното в тунела задържа вода, не работят светлоотразителните елементи, изолацията пропуска и осветлението е оскъдно.

Няма и телефонна връзка за спешни случаи, стана ясно след верижната катастрофа, при която загинаха трима души. 

Тунелът Витиня е на 40 години. Той е най-старият тунел у нас и никога не му е правен основен ремонт.