Вода по платното в тунела, неработещи светлоотразителни елементи, пропускаща изолация, недостатъчно осветление. Това е обстановката в момента в тунела "Витиня".

Репортерът Рада Домусчиева и оперторът Любомир Тасев заведоха на място един от известните наши архитекти, за да посочи какво е предизвикало тежката катастрофа отпреди седмица.

За архитекта Димитър Димитров и планирането, и поддръжката на тунела "Витиня" са създали предпоставките за тежката катастрофа.

„Всички тези пътни участъци, цялата вода от пътното платно и участъка от двата входа на тунела, цялата вода влиза в тунела и поради виражите на тунела преминава през пътното платно. Навсякъде са задръстени и затлачени канавките, това е предпоставка, това е проблем.

Осветлението, което се прави, принципът му е да осветява платното, а не тавана. Категорично то не е достатъчно...сенките, които хвърлят самите коли също не дават възможност да се вижда обстановката”.

По-нататък намираме почерняло от саждите съоръжение на стената, което преди 40 години е било телефон за спешни ситуации. При опит за отваряне на телефона, палчето, което държи вратата, се чупи...

По средата на тунела е паркирал кран, петима работници се опитват да сменят изгорели пури на лампите.

Те поясниха, че ги сменят периодично, защото има дефекти в кабелите, а това е основно осветление, което работи само в началото на адаптация, която е по-късата част.

Тунелът Витиня е на 40 години

Той е най-старият тунел у нас и никога не му е правен основен ремонт. Стопаните на тунелите и магистралата отказват до момента коментар. Чакат прокуратурата, чиято експертиза за причините за катастрофата, при която загинаха трима души, ще стане готова след месец.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement