Техническа неизправност и грешка на шофьора на автобуса са причините за жестоката катастрофа на автомагистрала "Тракия", при която загинаха 9 души, а 11 бяха ранени.

Във фаталната нощ, на 14 срещу 15 юни 2011 година, автобусът се е движел по магистралата с 97 километра в час. Малко преди 130-тия километър, се къса опората на напречната щанга в предния мост на рейса. Той се залюлява. Шофьорът е опитал да го овладее, като рязко е навил волана първо наляво, а после надясно.

"Водачът на моторното средство е реагирал неадекватно на създалата се опасност, като същият не е намалил скоростта и не е спрял управлявания от него автобус, а се е опитал да компенсира отклонението от линията на движение посредством използването на кормилната уредба, в резултат на което се е стигнало до обръщане на автобуса", заяви прокурор Галин Гаврилов от Окръжна прокуратура – Пловдив.

Освен грешката на шофьора, разследването установява още, че автобусът е бил технически неизправен. Представеният протокол за технически преглед се оказал фалшив.

"По времето, за което се твърди, че автобусът е преминал технически преглед ,същият се е намирал в движение в други населени места и е обслужвал маршрутни линии, тоест физически не е било възможно той да измине технически преглед", обясни прокурор Гаврилов.

Разследването е установило още, че управителят на фирмата и началникът на транспорта в нея не са осигурявали задължителните технически прегледи на автобусите. Ремонти се правели само в краен случай, когато рейсовете не можели изобщо да се движат. Тримата обвинени за една от най-големите катастрофи у нас, могат да получат от 5 до 15 години затвор.