„Национална мрежа за децата“ призовава за незабавно решаване на проблема с присъственото обучение и гарантиране на безопасна присъствена среда за всички ученици. Това каза в ефира на bTV Radio Ванина Кирова, координатор „Политики за децата“.

„Изпратихме писмо до министър-председателя на България Стефан Янев и създадохме петиция за незабавното връщане на всички ученици в присъствена форма на обучение. Ние настояваме да се изготви много ясен и конкретен план – с точни срокове, с точни изпълнители и конкретни дейности. Всеки да си носи своята отговорност и да се гарантира успешното приключване на тази учебна година“, каза тя. 

Кирова призова министър-председателят да се намеси като арбитър между двете министерства, от които зависи връщането на децата в присъствена форма на обучение.

„Тази неприкрита война във „Фейсбук“ на МЗ и МОН е просто трагикомедия и за жалост жертви са децата на България“, допълни тя. 

Според преподавателя Емил Джасим трябва да се даде повече свобода на училищните общности, за да могат сами да организират връщането на учениците в клас така, както са направили частните училища. 

„Аз съм абсолютно за незабавното връщане на децата в училище, но в същото време съм абсолютно сигурен, че то трябва да се случи в една сигурна от хигиенна и здравна гледна точка среда. Трябва да бъде дадена свобода на училищата да върнат максимално бързо учениците си в сигурна среда“, допълни Джасим. 

  • МЗ предлага: Заразените с COVID-19 да останат вкъщи 14 дни, а контактните – 10 дни
  • 442 са новите случаи на COVID-19 за денонощие у нас
  • Има или няма карантина за учениците при болен от COVID-19?
  • COVID-19 и ваксините: 14-дневната заболеваемост продължава да се покачва
  • Скок на заболелите от COVID-19 и грип у нас
  • Ръст на заразените с COVID-19: Над 3200 души се ваксинираха за последните три дни
  • Ваксинация срещу COVID-19: МЗ осигурява 1,3 милиона ваксини на Рfizer/Biontech
  • Без карантина за коронавирус: Здравните власти предлагат отпадането на задължителната изолация
  • Близо 3 млн. COVID тестове са останали неизползвани в училищата
  • У нас за първи път установиха варианта XBB.1.5 на COVID-19