Започна вторият учебен срок. Това се случва в пика на петата вълна от COVID-19 у нас и при нови тревожни данни за бум на посткоронавирусни усложненията и смъртността в болниците.
В първия учебен ден от втория срок образователното министерство така и не обяви колко процента от учениците се завърнаха в класните стаи. Това ще научим следващите дни.
В цялата страна само учениците от 1. до 4. клас учат присъствено.
Само в четири области у нас всички ученици влязоха в клас - Разград, Силистра, Търговище и Шумен.
В останалите области важи ротация между различните класове, а стотици паралелки се обучават онлайн.
Единадесетокласничката Стефани Любенова учи във Враца. Тази седмица ще учи онлайн, а следващата - присъствено. Притеснена е, че може да се върнат отново изцяло на дистанционно обучение.
„Материалът, който се учи на този етап, ни е изключително важен не само за матурите и за кандидатстудентските изпити, но като цяло за образованието ни и за възможностите, които ще имаме нататък“, казва Стефани.
Родителите на по-малките деца са доволни, че те остават в клас, а не онлайн.
„Винаги съм за присъственото обучение, тъй като са мънички, пък и не само мъничките - всички имат нужда да бъдат на училище. Това е по-добрият начин за обучение на децата“, смята Десислава Геновска.
Само в столицата преди старта на втория срок са диагностицирани 700 ученици.
В предаването „Тази сутрин" заместник-министъра на образованието Мария Гайдарова увери, че петата вълна няма да доведе до удължаване на учебната година.
„Към момента нямаме данни, че има пропуски категорично, а там където има учителите работят паралелно с децата и в групи и в индивидуално. Препоръчваме учителите да работят и осъществяват консултации, обща и допълнителна подкрепа“, каза Гайдарова.
Според математика Лъчезар Томов заболеваемостта при децата е скочила 18 пъти от началото на годината.
„Прогнозите са за този месец, че няма да изчезне вируса, каквото и да се говори. Специално случая в София ще видим голям скок при децата отново“, смята Томов.
А нивото на ваксинация продължава да е ниско за присъствена форма на обучение при учениците и учителите, допълва математикът.