Комисията по финансов надзор е готова да отстъпи от предложението нарушенията на шофьорите да вървят с автомобилите.

Снимка: btvnovinite.bg

По време на обществено обсъждане, посветено на системата „Бонус – малус” за задължителните застраховки „Гражданска отговорност”, от регулатора обявиха, че се подготвя алтернатива.

Снимка: btvnovinite.bg

Предвижда се със сключването на застраховката да се изготвя пълен списък на хората, които ще имат право да управляват колата. Така отговорността ще се обвърже с водача. За да заработи подобен механизъм обаче, трябва да се променят поне два закона, както и да се пренастрои системата за сключване на застраховката.

Снимка: btvnovinite.bg


„В застраховката да бъдат вписани всички лица, които имат право да управляват автомобила. Това е алтернативата и основата, върху която мислим”, поясни шефът на КФН Карина Караиванова.

От пътната полиция предлагат да не се въвеждат веднага тежки санкции в случаите, когато става въпрос за превишаване на скоростта с до 10 км/ч, а да се мисли за наказание, когато е над 20 км/ч.

Снимка: btvnovinite.bg

„Имаме интересен български подход –  заразно зло, което се предава от човек на автомобил и от автомобил на човек”, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. „Можем да кажем, че ако в един автомобил се прави секс и девойката забременее, трябва да се внимава дали новият собственик няма да бъде обявен за баща на детето”, допълни той.

Снимка: btvnovinite.bg

Данните на надзора показват, че от 3,14 млн. автомобила, които се управляват в България, през миналата година пътната полиция е издала 1,3 млн. актове за нарушения.

Очакванията са 2,7 млн. автомобила да се възползват от новата система и за тях да се плаща по-ниска „Гражданска отговорност”. Около 100 000 пък ще плащат поне с 20% повече.