Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов е най-много споменаван в медиите (1293 пъти), следван от президента Росен Плевнелиев (898) и председателя на БСП Сергей Станишев (815). ГЕРБ е най-споменаваната партия с преднина пред БСП и ДПС.
Това сочат данните от проучване на Фондация "Медийна демокрация" и Фондация "Конрад Аденауер" за най-новите тенденции в отразяването на политически теми - с акцент върху кампанията за евроизборите, предаде БТА.
Изследването обхваща периода 1 януари - 23 май тази година, разглежда всекидневниците "Труд", "Телеграф", "Сега" и "Преса", както и централните информационни емисии на БНТ, БТВ, Нова ТВ и ТВ7. Общият брой регистрирани материали е 6881 единици.
Бойко Борисов е отразяван в медиите по-често в сравнение с миналата година. Той е споменаван 63 на сто по-често от опонента си Сергей Станишев и 57 процента по-често от премиера Пламен Орешарски.
„Присъствието на първите трима в класацията - Бойко Борисов, Росен Плевнелиев и Сергей Станишев, обаче е носител на негативно отношение”, посочи ръководителят на фондацията доц. Орлин Спасов.
Много споменавани в медиите са и Николай Бареков и Георги Първанов, които изпреварват министър Цветлин Йовчев и председателя на парламента Михаил Миков. Това според Спасов показва силен информационен възход на Бареков и информационно завръщане на Първанов.
Бойко Борисов и Росен Плевнелиев доминират и в четирите наблюдавани телевизии. Пламен Орешарски е представян най-много в БНТ, което според Спасов е нормално, тъй като телевизията е обществена медия.
Николай Бареков доминира в ТВ7. „Нито една друга телевизия не отделя толкова голямо внимание на Бареков, като в целия разглеждан период той е представян в позитивна светлина”, отбеляза Спасов.
В четирите наблюдавани вестници също се вижда силното информационно присъствие на Борисов, предимно обаче негативно.
Николай Бареков е свръхпредставен във в. "Телеграф". „Бареков успява да измести Бойко Борисов като субект, който изразява мнение по ключови теми на страната”, посочи Спасов.
„Много наситеното присъствие на Бареков в медиите не е пасивно, той произвежда активно отношение към темите, които засяга”, допълни ръководителят на „Медийна демокрация”.