Слух за нова опасна игра в интернет предизвика безпокойство сред родителите по света и у нас. Реална заплаха ли е предизвикателството „Момо”?

„Момо” представлява плашещо изображение взето от японската култура. Според разкази на родители в социалните мрежи, куклата е призовавала децата да се самонараняват и ги провокирала към самоубийство.

Експерти по интернет безопасност обаче определиха „Момо” като „фалшива новина”, защото до момента няма нито един случай на самоубийство, само нов пик на интерес към стара тема.

Снимка: btvnovinite.bg


Като родители Румяна и Тодор са притеснени четиригодишната им дъщеря да не попадне на „Момо” в мрежата и да не се нарани. Механизмът им за защита – да оставят само свалено от тях съдържание и по-строг контрол като следят какво търси детето в мрежата.

„Момо” набира популярност още миналото лято, но сега се възражда отново.  Източник на заплахата стават отново социалните мрежи. Експертите у нас обаче са категорични, че реална заплаха няма, както и при предишния бум при играта син кит.

Според тях, по-уязвими са най-малките потребители в мрежата и допълват, че зад силния медиен шум могат да стоят и бизнес интереси.

Снимка: btvnovinite.bg

„Когато ви е страх, че детето ви може да пострада, то вие сте готови да го защитите като  платите за едно приложение. Система за управление на достъпа до интернет върху мобилни телефони и компютри е от порядъка на сто лева на година”, коментира Ясен Танев, Читалище за дигитална сигурност.

Всяко кликване, в която и да е платформа или търсачка също генерира приходи от реклами, отчитат още ИТ специалистите.

Снимка: btvnovinite.bg


Според „Гугъл”, у нас „Момо” е предизвиква най-силен интерес в градовете Перник, Стара Загора, Ямбол, Враца и Кюстендил. Вниманието на потребителите е насочено към „Момо” от вчера, но истинският пик е регистриран днес.