Министерството на транспорта ще осигури техник във всеки влак, който да отговаря за системите за охлаждане и отопление. Това заяви министърът на транспорта, след като в bTV Новините вчера пътници разказаха, че в композицията, с която БДЖ се похвали миналия месец, няма климатик и прозорците не се отварят.

Малинка Костова тръгва с влака вчера в 16 часа от Бургас. Но според нея температурата във вагоните е висока и се дишало трудно.

„Качихме се във влак без климатик или с такъв, който почти не работи. Кондукторката ни обясни, че е пуснат на висока степен, както и че не може да се засили повече. След половин час обаче кислородът започна да свършва във вагона, в който бяхме“, обяснява Малинка Костова.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Тя и останалите пътници са преместени в друг вагон с малки отворени прозорци.

От БДЖ обясниха, че през деня в три от петте вагона климатиците са отказали, вероятно заради екстремните жеги.

Това не е единственият подобен сигнал, който bTV получи през последните два дни. За проблеми с климатизацията алармираха и хора, които са пътували от Варна.

„Новият влак, който пътува до и от морето, в който все още пътувам с моята приятелка, в момента няма климатик и това е откакто сме се качили във влака от Бургас за София. Решихме, че ще пътуваме с влак, защото уж е нов, нещо интересно да е. Изключително неприятно усещане“, пише мъж до bTV.

Снимка: bTV

Всичко това се случва във влака, който беше пуснат в края на юни. Композицията беше наречена най-бързо движещата се в БДЖ. С новодоставени, климатизирани вагони, внос от Германия.

Заради появилите се проблеми, по-малко от месец след пускането на германските вагоните, министърът на транспорта се извини. И заяви, че проблемът от снощи не е технически, а грешка от страна на служителите.

„Запознах се с инструкциите на климатичната система на вагоните и се оказа, че при температури над 35 градуса отвън, самата система – пултът на управление, трябва да бъде в положение не на най-студено, а на средно студено, за да може системата да не попада в диапазон на претоварване и да изключва“, обясни министър Георги Гвоздейков и обеща да бъде назначен допълнителен персонал.

„Разпоредил съм от утре във всяка една композиция да пътува техник“, заяви още той и допълни, че ще се инвестира в „сериозно обучение“ на вече назначените служители.