Председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев предложи да се върне картата за една линия след бурното недоволство от последните дни срещу нейното премахване. Това стана на брифинг преди началото на днешното заседание на градския парламент.

„Каня комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, включително на идеята за отпадане на картата за една линия на заседание, за да преразгледат своето решение. Предлагам да върнем картата за една линия. Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, решението създаде затруднения“, заяви Георги Георгиев.

Той обясни, че общински съветници, които са се подписали под новите правила, се „извъртат“ през последните дни.

„Предложението за отпадането на картата е подписано от общински съветници единодушно, членове на този комитет от всички политически групи - както колегите Зарков и Прошков от ГЕРБ, така и Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП. Имаме подпис и на Симеон Ставрев от "Демократична България". Най-гласовитият радетел за градски транспорт - Борис Бонев, също е автор на тази идея“, каза Георгиев.

От групата на БСП също ще внесат предложения за промени в правилата за пътуване с градския транспорт.

„Предложението ни ще бъде за връщането на този документ за всички превозни категории, както и за намаляване на цената на билета на 1,60 лв.“, каза Иван Таков, председател на групата на БСП в СОС.

По думите на Георги Георгиев, ако се работи в бърз порядък, е възможно старите карти за една линия да се върнат в рамките на месец и половина.

„36 000 души бяха лишени от възможността да избират как да се движат в градския транспорт. Освен това вече реагирах по въпроса за глобата при не валидиране на картата и предложих тя да отпадне. Тарифната политика е добра и няма да позволя едно малка камъче да обърне колата“, коментира още Георгиев, допълвайки, че „няма нищо по-хубаво от свободата да избираш сам“.

Новата тарифна политика за превозните документи в градския транспорт беше приета с решение на СОС през лятото на миналата година. Тя влезе в сила от 1 януари тази година и трябваше да бъде широко разяснена на гражданите от Центъра за градска мобилност.

Георгиев преди дни "даде жълт картон" на ръководството на ЦГМ за слабата разяснителна кампания и предупреди, че при още един „гаф“ ще им покаже „червен картон“.

С новата тарифна политика се въведоха електронните билети за време „30+” и „60+“, както и карти за пътуване с намаление на майки с деца и студенти. Премахнат беше хартиеният билет. Голяма критика сред ползвателите на градския транспорт понесе премахването на месечната карта за една линия, както и задължителното валидиране при качване в превозното средство.