Пътят Русе–Свиленград ще се строи от частен инвеститор, реши правителството. Кабинетът упълномощи министър Лиляна Павлова при заявен интерес, да инициира провеждане на процедура за сключване на концесионен договор за проектиране, строителство и експлоатация на пътя.
Тази седмица шефът на Агенция "Пътната инфраструктура" Лазар Лазаров обяви, че Катар проявява интерес към проекта за скоростния път Русе - Истанбул.
При предстоящата визита на премиера на Катар у нас се очаква да бъде изразен политически ангажимент за това дали катарската страна ще участва в проекта. Пред bTV Лиляна Павлова обясни, че за оформяне на документацията ще е нужна една година, а строителството може да отнеме до две години.
По думите й, в условията на криза страната ни не може да си позволи да дава държавна гаранция или да доплаща на изпълнителя и това е едно от поставените от българската страна условия.
България ще поеме ангажимент да направи идейното проектиране, финансовия анализ и отчуждителните процедури. По 300-километровото трасе ще има сериозни отчуждения.
Средно по това направление на денонощие преминават около 7000 превозни средства, а след изграждането на скоростния път се очаква удвояване или утрояване на трафика.
Магистралата Русе-Велико Търново-Свиленград-Истанбул е част от коридор номер 9 и ще осигури по-бърза връзка между моста на Дунав при Русе и Босфора.