Тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" е бил пред срутване при затварянето му за ремонт. Това заяви за bTV проф. Николай Жечев, главен проектант на реконструкцията на съоръжението. 

Реконструкция на най-дългия тунел у нас продължава над три години. 

"От начало той започна като обикновен ремонт. От леко почукване на хидравличния чук  се отвори огромната каверна, а самата вътрешна  облицовка, която трябваше да бъде поне 60 см, бяха останали следствие на корозията 20 см", обяснява проф. Николай Жечев.

Снимка: btvnovinite.bg

По цялото протежение на тунела, построен през 1984 г. се отворила голямата кухина между скалите и горната част на констукцията. Рухването на голяма скала било въпрос на време. 

"Инжектирани" са почти 10 хил. куб метра бетон. Но с изразходените над 47 милиона лева тунелът е сравним по цена с ново съоръжение.  

"Когато ние разглеждахме вариантите, се оказа, че те са сравними да се направи нов тунел, но така или иначе има разхлабване на скалния масив и това разхлабване трябваше да бъде преодоляно", посочва още проф. Николай Жечев.

Очаква се тунелът да се готов през март. Но и това няма да е краят на мъките за шофьорите по "Хемус". Когато тръбата за София бъде открита, за кратко отново ще се затвори тази за Варна, за да се свържат напречните тунели.