COVID кризата не се е отразила на строителството у нас и през тази година усилено се строят магистрали и се ремонтират пътища. Това каза в „Тази сутрин“ регионалният министър Петя Аврамова.

Ремонтът на тунел „Витиня“

„Тунелът се оказа сериозно предизвикателство. Ремонтът стартира през 2018 г. Оказа се, че има сериозни кухини. Имаше анализи и тежко за изпълнение строителство. Това забави процесът“, обясни Аврамова.

Предвижда се през месец януари 2021 г. движението там да бъде пуснато.

Ремонтът на тунел „Железница“

Строителството там върви нормално. Две трети от него е прокопан. През пролетта на 2021 г. се очаква да бъде прокопан целият тунел и да започнат другите дейности, които трябва да бъдат изпълнени – вентилация, отводняване и др.

2022 г. е срокът, в който трябва да бъде пуснат най-дългият пътен тунел в България.

Ремонтът на АМ „Струма“

В участъка през Кресненското дефиле текат процедури по Закона за обществените поръчки. Вече има един избран изпълнител. Това е последният участък от магистралата.

Ремонтът на АМ „Европа“

Предсрочно вече е пуснато движението по един от участъците на магистрала „Европа“ – 17 км. Това е участъкът между Драгоман и Сливница и той е завършен в пътното платно шест месеца по-рано.

„От петък движението там е пуснато. Това е един участък с 11 сериозни съоръжения. Текат строителните дейности и в участъка от Калотина до Драгоман. През 2022 г. строителните дейности трябва да приключат и в този участък“, обясни регионалният министър.

„Последният участък от магистралата, който е от Сливница до Северната скоростна тангента, в момента се процедира. Преди да започне строителството, има една невидима част на проектиране, отчуждаване на имоти, която е трудна и бавна“, допълни Петя Аврамова.

Ремонтът на АМ „Тракия“

„Ще бъдат ремонтирани 52 км от магистралата. Това е 12-километовият участък, който пуснахме в посока Бургас. Другите 12 км, които в момента се ремонтират, и тези 40 км от Чирпан до Стара Загора“, поясни регионалният министър.

„Продължаваме и след Нова година. В началото на 2021 г. ще започнем ремонта на останалите 40 км“, допълни тя.

Ремонтът на АМ „Хемус“

Новите отсечки на магистралата са възложени на държавното дружество „Автомагистрали“. В първия и третия участък се строи усилено, а във втория има подготвителни дейности.

„Продължаваме поетапно в четвърти и петък до Велико Търново и след Търново до новия участък Буховци – Белокопитово“, обясни Петя Аврамова.