Пътят към Витоша в квартал „Княжево“ се превърна в частна собственост. Пешеходната пътека спира буквално в метални ограждения и това пречи на хората да я използват.
От няколко дни десетки туристи, които искат да се разходят по нея, се натъкват на метална ограда с надписа „Частен имот“.
„На 23 април дойдох да тренирам, тръгнах към Бялата вода и изведнъж ме спря тази ограда. Това е историческа пътека, по нея се е изкачил Алеко Константинов до Черни връх. Всеки ден има много трениращи, стотици хора и изведнъж стигаме до тази ограда и това е – край, частен имот“, разказва Асен Вълчев.
Когато пристига на място, той вижда как се отсичат дървета.
„Питах имат ли разрешение, те казаха, че имат. Извадиха го – две дървета пише, а вътре има над 20-30 отсечени дървета“, допълва Асен Вълчев.
По думите на Любомир Божилов имотът се появява преди около 1-2 години.
„Всички бяха учудени, че някой строи в гората. Не засягаше пътеката, затова не се обърна по-голямо внимание, но да се прегради пътеката без никакво предупреждение и без никой да знае е е абсурдно. Идваш сутринта и стигаш до една ограда“, казва той.
Подаден е сигнал да районния кмет, който е казал, че ще бъде извършена проверка. Въпросната пътека е основната, която води до Тихия кът и Златните мостове във Витоша и се използва от стотици хора.
„Пуснали са становище, в което казват, че е частен имот и ще търсят алтернативни маршрути. Такива няма – това са автомобилните пътища. Туристите трябва по улиците да се разминават с автомобилите. Тази пътека е много преди имотите тук да бъдат частни. Алтернативни има, но тази е прекъсната и това е проблемът“, казва още Любомир Божилов.
„Не знаем кога точно са продадени имотите. Интересно е, че толкова години никой не си загради имота. Второ, тази ограда, за която общината не знае, се появява. За да се направи ограда, трябва да се даде разрешение за строеж, а общината не знае. Те сега трябва да подлежат на санкциониране. Кой е трасирал този имот?“, питат хората.
От район „Витоша“ казват, че за въпросната ограда има виза за проектиране, издадена през 2023 г. от старото ръководство.
Хората не са съгласни да променят маршрутите си и да използват алтернативни пътеки. Те настояват пътеката да бъде отворена отново.