Четвърта година продължава ремонтът на тунелите в прохода „Витиня“. След като едната тръба беше реконструирана и пусната за движение, другата все още се бави.

Снимка: btvnovinite.bg

За „Тази сутрин“ директорът на „Техническа дирекция“, „Автомагистрали“ ЕАД инж. Евгени Генчев обясни, че към момента ремонтът, който се извършва през т. нар. „лява тръба“ започва през 2018 г. с идеята тунелът да се приведе към европейските нормативи.

В хода на строителните работи е направена система от опасни разливи, подменена е хидроизолацията и пътната настилка. Генчев заяви, че работата на работниците е съсредоточена върху това да привържат масива към първичната и вторичната облицовка, за да работят заедно.

„По-различното в този тунел е, че при подмяната на частичната хидроизолация, се натъкнахме на каверна (кухина). Наложи се да се направи георадарно обследване на целия тунел. Бяха открити и констатирани големи кухини по цялата дължина на тунела“, обясни инженерът.

По думите му това създава опасност от динамично натоварване на тунелната конструкция при сеизмични действия. Затова строителите инжектират допълнителен разтвор, който да запълни и елиминира кухините, допълни Генчев.

Той подчерта, че според Наредба 1 от 2007 г. се изисква съобразно дължината на тунела да се направят напречни галерии на двете тръби – две пешеходни и една пътна. След като се укрепи тунела, ще се пристъпи към тази стъпка.

Тръбата трябва да бъде пусната през втората половина на 2020 г.